Дали Кинезите го „изедоа“ Епл

од Milan1
37 прегледи

Американскиот технолошки гигант „Епл“ објави затворање на една од своите продавници во Кина, за првпат откако влезе на пазарот пред повеќе од 15 години. Одлуката доаѓа во услови на пад на продажбата во втората по големина земја на компанијата според приходите, зголемена конкуренција од локалните брендови и ескалација на трговските тензии меѓу Вашингтон и Пекинг.

Во соопштение објавено во понеделник, „Епл“ соопшти дека ќе ја затвори својата продавница во трговскиот центар „Паркланд“ во областа Џонгшан во кинескиот град Далијан на 9 август.

„Донесовме одлука да ја затвориме нашата продавница таму“, се вели во соопштението, кое го објавија бројни медиуми.

Минатата година, „Епл“ имаше 57 продавници во Кина, што претставува повеќе од 10 проценти од нејзината вкупна глобална малопродажна мрежа. Сепак, компанијата се соочува со шест последователни квартали на опаѓање на продажбата во земјата. Вкупните приходи во Кина паднаа на 66 милијарди долари во 2023 година, што е намалување за речиси 10 проценти од својот врв во 2022 година.

Локалните компании како „Хуавеј“, „Ксаоми“ и „Вива“ полека, но сигурно го туркаат „Епл“ од првото место на светскиот пазар на паметни телефони, според „South China Morning Post“.

Според податоците од аналитичката фирма „Canalys“, „Епл“ падна на петтото место во Кина во пролетта оваа година со пазарен удел од 15 проценти, што е намалување од речиси 18 проценти во истиот период минатата година.

Иако официјалното затворање на продавницата во Далиан е поврзано со „реструктуирање на трговските центри“, аналитичарите веруваат дека станува збор за подлабока стратешка промена. Кина, каде што повеќето Ајфони сè уште се склопуваат во фабрики како Фоксона, е погодена од најстрогите американски царини досега, а како одговор, „Епл“ почна постепено да префрла дел од производството во Индија и Виетнам во обид да ги намали ризиците и оперативните трошоци.

Трговскиот спор меѓу Вашингтон и Пекинг трае со години. Тензиите кулминираа во април кога американскиот претседател Доналд Трамп воведе царини од 145% за одредени кинески увозни производи како дел од пошироката акција против повеќе од 90 трговски партнери. Пекинг одговори со контрамерки – царини од 125% за американски стоки и ограничувања на извозот. Откако мерките ги потресоа глобалните пазари, Трамп прогласи „примирје“.

Оваа недела, претставници од двете земји одржаа тридневен самит во Стокхолм со цел продолжување на трговското примирје и ублажување на економските тензии.