ЕУ ги казни технолошките гиганти: Apple мора да плати 500 милиони, а Meta 200 милиони евра

од Vladimir Zorba
10 прегледи

Европската комисија денеска утврди дека Apple ја прекршил својата обврска според Законот за дигитални пазари да спречи таргетирање и дека Meta ја прекршила својата обврска од Законот за дигитални пазари да им дозволи на потрошувачите да изберат услуга што користи помалку од нивните лични податоци. Одлуките беа донесени по опсежен дијалог со засегнатите компании, што им овозможи детално да ги презентираат своите ставови и аргументи.

Комисијата заклучи дека Apple не им дозволува на развивачите на апликации слобода да ги информираат корисниците за алтернативни понуди надвор од нејзината App Store, со што ги прекршува одредбите на DMA. Според Комисијата, програмерите биле спречени да ги информираат корисниците за поевтини понуди надвор од App Store, а Apple не успеал да ги оправда ограничувањата како објективно неопходни или пропорционални. Затоа, Комисијата му нареди на Apple да ги отстрани техничките и комерцијалните ограничувања и изрече парична казна пропорционална на тежината и времетраењето на прекршокот.

Meta беше казнетa поради рекламниот модел воведен во ноември 2023 година, според кој корисниците на Facebook и Instagram во ЕУ мораа да изберат помеѓу давање согласност за обработка на лични податоци или плаќање претплата за верзија без реклами. Според мислењето на Комисијата, овој модел на корисниците не им овозможил вистински избор или не им дозволувал пристап до еквивалентна услуга користејќи помалку лични податоци, што е спротивно на прописите на DMA.

Иако Meta во ноември 2024 година воведе нова верзија на моделот на реклами, која наводно користи помалку податоци, Комисијата сè уште ја анализира нејзината усогласеност со правилата. Комисијата, исто така, пресуди дека платформата Facebook Marketplace на Meta повеќе не се квалификува за статусот „вратa кон клиенти“ според DMA, бидејќи има помалку од 10.000 деловни корисници. Со ова се откажува претходната обврска за следење на таа платформа.

„Денешните одлуки испраќаат силна и јасна порака. Законот за дигитални пазари е клучен инструмент за отклучување на потенцијалот, изборот и растот, обезбедувајќи дека дигиталните играчи можат да работат на фер пазари со неограничена конкуренција. Ги штити европските потрошувачи и го израмнува полето за игра. Apple и Meta не успеаја да се усогласат со Законот за дигитални пазари со спроведување на мерки кои ја зголемуваат зависноста на деловните корисници и потрошувачите. Затоа презедовме решителни, но избалансирани мерки за извршување против двете компании, врз основа на јасни и предвидливи правила. „ите компании кои работат во ЕУ мора да ги следат нашите закони и да ги почитуваат европските вредности“, рече Тереза ​​Рибера, извршен потпретседател за чиста, фер и конкурентна транзиција.

Apple и Meta имаат 60 дена да се усогласат со одлуките на Комисијата, во спротивно се соочуваат со дополнителни периодични казни. Комисијата нагласува дека ќе продолжи да работи со двете компании за да обезбеди целосна усогласеност со правилата на дигиталниот пазар

Нејзе ѝ се придружи Хена Виркунен, извршен потпретседател за технолошки суверенитет, безбедност и демократија: „Да им се даде слободен избор на бизнисите и на потрошувачите е сржта на правилата утврдени во Законот за дигитални пазари. Ова вклучува обезбедување дека граѓаните имаат целосна контрола врз тоа кога и како нивните податоци се користат на интернет, и дека бизнисите можат слободно да комуницираат и дека Apple ја донеле слободата на изборот на нивните клиенти. Одлуките донесени денес утврдија дека и Apple и Meta им ја одзеле оваа слобода на избор на своите корисници и дека мора да го променат своето однесување. Ние имаме должност да ги заштитиме правата на граѓаните и иновативните компании во Европа и јас сум целосно посветен на таа цел“, се додава.

Слични содржини