Фејсбук и Инстаграм се соочуваат со истраги на ЕУ

од Илинка Илиоска
204 прегледи

Европската Комисија  покрена истрага против социјалните мрежи Фејсбук и Инстаграм, во сопственост на технолошкиот гигант Мета, поради сомнежи дека не ги почитуваат своите обврски во борбата против дезинформациите. Овие обврски произлегуваат од Законот за дигитални услуги.

Истрагата најверојатно ќе има за цел низа прашања, вклучително и управувањето на Мета со рекламите, особено со политичките реклами, за да ги испита сомнителните прекршувања на Законот за дигитални услуги (DSA), изјавија соговорници на Политико.

Политико овој месец објави дека руската кампања за влијание врз Европскиот парламент во јуни напредува на Фејсбук, туркајќи про-Кремљ наративи со реклами купени преку лажни профили.

Од платформите како Фејсбук беше побарано да се погрижат политичките реклами и длабоките фејкови на вештачката интелигенција да бидат јасно означени под DSA пред изборите.

Стотици милиони европејци ќе излезат на гласање на 6-9 јуни за да изберат нови претставници на парламентот, кои ќе ја одредат агендата на блокот за следните пет години. Владите на ЕУ се загрижени поради порастот на руското мешање што би можело да ги поколеба мислењата на гласачите. Француски министер дури предупреди дека земјата е „преплавена со пропаганда“.

Но, Мета, исто така, беше испрашувана од регулаторите со месеци за други прашања, како на пример, како се справува со нелегалните или штетни видеа поставени од корисниците на нејзините страници на социјалните медиуми за поопшта загриженост за дезинформации и како младите ги користат дигиталните услуги на компанијата.

Комисијата побара од Мета да одговори во октомври за материјалот поврзан со нападот на Хамас врз Израел и во ноември побара информации за изборниот интегритет. Во декември ја праша компанијата за загриженоста за менталното и физичкото здравје за тоа како малолетниците ги користат нејзините услуги, како и за нејзиниот алгоритам и сексуалните слики на малолетници.

Само минатиот месец ЕУ побара информации за алгоритми, длабоки фејкови, новиот модел на Meta за претплата без реклами, нејзината апликација Threads и како таа ја ограничува видливоста на некои сметки или објави, познато како забрана во сенка.

Портпаролот на Мета, Бен Волтерс, рече дека компанијата има „добро воспоставен процес за идентификување и ублажување на ризиците на нашите платформи“.

Слични содржини