Време е Американците повторно да се заљубат во помали автомобили, според извршниот директор на Ford. Во едно опсежно интервју на фестивалот „Aspen Ideas“, Џим Фарли рече дека автомобилската индустрија треба да се фокусира на помали електрични автомобили и комерцијални возила.
Фарли вели дека Американците се „заљубени во овие возила-чудовишта“, но рече дека треба „да се заљубат повторно“ во мали автомобили.
„Треба повторно да се заљубиме во помали возила. Ова е исклучително важно за нашето општество и за усвојувањето на електрични возила“, рече Фарли. „Едноставно сме заљубени во овие возила-чудовишта, а и јас ги сакам, но тие имаат голем проблем со тежината“.
Просечната тежина на ново возило продадено во САД минатата година беше 2.000 килограми, што е за 450 килограми повеќе отколку во 1980 година.
Според Index, Ford очекува наскоро да претстави целосно електрично возило за 30.000 долари, со што би се скршила ценовната бариера што ги направи електричните возила недостижен луксуз за сите освен за најбогатите клиенти.
Фарли минатата недела изјави дека новото електрично возило на Ford ќе му конкурира на кинескиот BYD, на кој американската администрација сака драстично да ги зголеми тарифите. Исто така, ќе се натпреварува со новиот електричен автомобил на Tesla што се очекува следната година.
Фарли рече дека Ford ќе се фокусира на ново возило, но не и на голем електричен SUV. Големите возила, кои користат SUS мотори, традиционално се главниот извор на профит за американските производители на автомобили, особено во случајот со Ford.
„Морате да направите радикална промена за да дојдете до профитабилно ЕВ. Првото нешто што треба да направиме е да го префрлиме целиот наш капитал кон помали, попристапни електрични возила“, рече Фарли.
„Овие огромни, огромни електрични возила никогаш нема да донесат пари: батеријата чини 50.000 долари, дури и со низок никел. Ваквите автомобили никогаш нема да бидат достапни“, рече Фарли.
Фарли додаде дека е критично за Ford, кој загуби 132.000 долари на секое продадено електрично возило во првите три месеци од оваа година, да произведува профитабилни електрични возила во следните пет години.
„Ако не можеме да заработиме пари на електрични возила, имаме конкуренти кои го имаат најголемиот пазар во светот, кои веќе доминираат на глобално ниво, кои веќе го поставуваат својот синџир на снабдување низ целиот свет“, рече Фарли.
„А ако не направиме профитабилни електрични возила во следните пет години, каква е иднината? Ќе се ограничиме само на Северна Америка“, заклучи извршниот директор на Ford.