General Motors измисли нова батерија што значително ќе ја намали цената на електричните возила

од Vladimir Zorba
24 прегледи

Ќелијата богата со литиум-манган, развиена во соработка со LG Chem, користи значително помалку кобалт и никел од сегашните литиум-јонски ќелии. Ќе се произведува во САД и ќе се појави во големи пикапи и теренци во 2028 година.

General Motors (GM), кој има најширок асортиман на електрични возила во САД, планира да ја намали цената на електричните пикапи и големите теренци за неколку илјади долари благодарение на нов тип на батерија што користи повеќе евтин манган и значително поевтини метали како што се кобалтот и никелот, а воедно ќе ја задржи долгата автономија.

Катодата богата со литиум-манган (LMR), која GM ја развива со LG Energy веќе 10 години, ќе ги намали трошоците за батерии во возила како што се Chevrolet Silverado EV, GMC Hummer и Cadillac Escalade за повеќе од 6.000 долари, изјави за Forbes Курт Келти, потпретседател на GM за погон на батерии. Оваа батерија има речиси иста автономија како и литиум-јонските ќелии богати со никел што моментално се користат во повеќето електрични возила, а има конкурентна цена со поевтините LFP (литиум железо фосфат) ќелии од кинеските производители на батерии, кои се потешки и нудат помал домет. Новите батерии се, исто така, доволно издржливи за често полнење, најмалку осум години.

Батеријата што ја менува играта

„Сметаме дека ова е револуционерна батерија за електрични пикап камиони. И навистина ќе постави нови стандарди во овој сегмент“, рече Келти. Тој го водеше работењето со батерии во Tesla повеќе од 10 години, а претходно работеше за производителот на батерии Panasonic. „Со LMR батериите, можеме да испорачаме повеќе од 640 км опсег, по пониска цена.“

LMR батериите ќе ги произведува Ultium Cells, заедничко вложување помеѓу GM и LG Energy, во американските држави Мичиген и Охајо. Целта е повеќето суровини како литиум и манган да доаѓаат од добавувачи надвор од Кина. GM, исто така, планира да ги намали трошоците за батерии со префрлување на рамни „призматични“ ќелии, наместо традиционалниот цилиндричен облик. „Само тоа ќе го намали бројот на делови во батериите за повеќе од 50%, што прави огромна разлика“, рече Келти.

GM значително заостанува зад Tesla како најголем продавач на електрични возила во САД. Но, тоа би можело да се промени во наредните години, бидејќи компанијата ги проширува своите понуди и наоѓа начини да ги направи возилата попристапни. Исто така, би можело да ја искористи опаѓачката продажба на конкурентот.

Сè повеќе клиенти на Tesla губат интерес поради однесувањето на извршниот директор Илон Маск. Иако Tesla моментално е лидер во продажбата на електрични возила во САД – со 128.100 продадени возила во првиот квартал во споредба со 31.887 на GM, компанијата проценува дека сега произведува повеќе батерии од кој било друг производител на автомобили во САД, вклучувајќи ја и Tesla. Исто така, снабдува батерии за возила Honda и Akura, како и за повеќе од 10 модели на Chevrolet, Cadillac, и GMC. (Tesla сè уште произведува повеќе батерии вкупно, најчесто користејќи никелирани литиум-јонски ќелии испорачани од Panasonic)

Помош за подобра продажба на електрични возила

Користењето помалку кобалт и никел – кои чинат повеќе од 30.000 и 16.000 долари по тон, соодветно – и повеќе манган, кој чини помалку од 1.000 долари по тон, би можело значително да ја зголеми продажбата на електрични возила. Тоа е затоа што намалувањето на цената, а воедно и подобрувањето на перформансите, е клучно за да се натераат повеќе американски возачи да се префрлат од возила на бензин на електрични автомобили и камиони. Особено во време кога администрацијата на Трамп работи на елиминирање на федералните стимулации за нивно купување.

Откако се приклучи на GM во 2023 година, Келти се фокусираше на развој на производството на батерии, како и на пронаоѓање нови домашни извори на клучни компоненти како што се литиум, ретки метали и други критични минерали. Тие моментално се доминирани од Кина.

Алтернативи на литиум-јонските батерии

Во текот на изминатите две децении, производителите на електрични возила значително ја подобрија густината на енергијата и ги намалија трошоците за литиум-јонски батерии, но напредокот се забавува, рече Келти. Тој има повеќе од 30 години искуство во индустријата. Иако GM е првиот производител на автомобили што објави планови за LMR батерии, други алтернативи вклучуваат литиум-сулфурни ќелии (кои ги тестира Stellantis), натриум-јонски батерии (кои ги развиваат кинеските CATL и BYD), батерии во цврста состојба (кои Toyota и VW сакаат да ги комерцијализираат) и литиум-метални батерии, за кои GM, Ford, Mercedes-Benz и други компании веруваат дека ќе бидат евтина и моќна опција во иднина.

LMR ќелиите прво ќе се користат кај големи и тешки електрични возила, бидејќи тука ќе бидат најголемите заштеди, рече Келти. Новите електрични модели како Chevrolet Equinox, Blazer и редизајнираниот хечбек Bolt, кои ќе излезат подоцна оваа година, нема веднаш да ја користат новата хемија. Тие се веќе дизајнирани да бидат конкурентни по цена со LMC пакетите, додава тој. Во текот на следните две години, пред LMR батериите да влезат во производство, GM и LG Chem ќе продолжат да ја усовршуваат хемиската структура.

Ќе биде уште подобрa

„Една од причините зошто нема да го лансираме следната година е тоа што можеме малку повеќе да ја подобриме формулата“, рече Келти. „Знаеме дека можеме да извлечеме малку повеќе од нив. А во 2029 и 2030 година ќе видите уште поголеми подобрувања.“

Министерството за енергетика на САД вчера соопшти дека Ultium Cells, заедничко вложување меѓу GM и LG, го отплатила својот заем со ниска камата од 1,8 милијарди долари околу седум години пред предвидениот рок. Кредитот, склучен во декември 2022 година, беше искористен за изградба на фабрики за батерии во Охајо и Тенеси.

Акциите на GM вчера пораснаа за околу 1% на 50,17 долари. Од почетокот на годината, тие бележат пад од околу 6%.

Слични содржини