Германскиот автомобилски клуб објави извештај за метежот на германските автопатишта минатата година. Накратко, ситуацијата е катастрофална.
Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб „ADAC“ измери 859.000 километри метеж во 2024 година, повеќе од 21 пати низ целиот свет на екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, сега ова е тажен факт и сумата од 516.000 сообраќајни застои што се случија минатата година. Вкупната должина на прекинот е дури и нешто помала од 2023 година, но имаше уште добри 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448 илјади часа, или над 50 години ползење.
За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели за АРД Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за транспорт со камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини нервите на возачот, туку и на сопственикот: камионот што е во застој не заработува, а платата на возачот треба да се исплати. Тој тврди дека во странство не е ни приближно толку лошо како што е овде: во Шпанија или Франција неговата пресметка е дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, додека во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500, пишува „Дојче веле“.
Хорор во Северна Рајна-Вестфалија
Според статистичките податоци на „ADAC“, Северна Рајна-Вестфалија (NRW) е убедливо најлошиот дел за возачите. Практично, преку оваа провинција мора да помине не само домашниот транспорт, туку и транспортот од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Во исто време, има само 17% од автопатиштата во Германија кои треба постојано да се реновираат поради толку густ сообраќај, така што таму е целосна третина од метежот во оваа земја и две третини од патиштата.
„На пример, можете да се движите низ Келн само ноќе или доцна навечер за да ги избегнете најголемите гужви. Мораме да го планираме сето тоа бидејќи сето тоа е трошок за нас“, вели Кравинкел. На листата следат Баварија (17%) и Баден-Виртемберг (9%). Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5%) и времето поминато во одложувања (34,6%), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на хоророт на германските автопати.
Нема повеќе добри совети за возачите.
Соборен е и рекордот од 2023 година: тогаш најдолгото доцнење беше „само“ околу педесет километри, минатата година беше долго преку 70 километри. Нема добар совет, особено кога е време за одмор. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Духовден, 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри), а инаку малку полоши денови се обично среда и четврток, пишува „Дојче Веле“.
Германскиот автомобилски клуб инсистира дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може барем да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите, цената е редовно главен критериум за избор, а не колку долго ќе трае работата. Сепак, „ADAC“ гласно протестира и против плановите, пред се на германските демохристијани, кои сакаат да го укинат „Deutschlandticket“, месечен билет за воз за целиот локален и регионален сообраќај.