Делот за производство на челик на индустрискиот концерн ThyssenKrupp претстави концепт за иднината со кој менаџментот има намера да одговори на кризата во компанијата и предизвиците на целата челична индустрија.
Според соопштението, компанијата реагира на се поголеми и подлабоки структурни промени на европскиот пазар на челик, како и на други клучни пазари. Како главни фактори кои значително ја намалуваат конкурентноста на концернот се наведуваат постојаното зголемување на вишокот капацитет и поврзаното зголемување на евтиниот увоз, особено од Азија, пишува ДВ.
Намалување на бројот на работни места и капацитет
Менаџментот планира да ги реши овие проблеми со намалување на производствениот капацитет од сегашните 11,5 милиони тони годишно на 8,7 до 9 милиони тони, се со цел да се прилагоди на идните очекувања на пазарот.
Исто така, се планира значително намалување на бројот на работни места. Според плановите за приспособување на производната мрежа на ниво на концерн и значително намалување на администрацијата, до 2030 година треба да бидат укинати околу 5.000 работни места.
Дополнително, уште 6.000 вработувања треба да се префрлат на надворешни даватели на услуги или преку продажба на деловни активности, се вели во огласот.
Покрај тоа, планирано е затворање на понатамошната фабрика за преработка на челик во Кројцтал-Ајхен.
Структурни предизвици
ThyssenKrupp е еден од најголемите индустриски конгломерати во Европа со богата историја која датира од 19 век и е познат по иновациите во производството на челик, индустриската опрема, лифтовите и инженерските решенија. Сепак, во последните години се соочува со финансиски тешкотии, структурни проблеми и промени на глобалниот пазар.
Еден од клучните проблеми на концернот е структурната неефикасност. ThyssenKrupp работи во широк опсег на индустрии, што често води до преклопување на функциите, високи оперативни трошоци и недостаток на фокус на клучните сегменти. Особено проблематични се одделите за производство на челик и индустриска опрема, кои се оптоварени со високи фиксни трошоци и зголемена конкуренција од Кина, каде што производителите можат да понудат пониски цени.
Покрај тоа, во процесот на дигитализација и модернизација на производството, концернот не беше секогаш доволно брз, што го отежнуваше приспособувањето на новите индустриски стандарди. Тие проблеми резултираа со ниска профитабилност во некои деловни сегменти, што пак доведе до финансиска нестабилност. Ова дополнително ја намалува севкупната конкурентност на концернот на светскиот пазар.
Финансиски проблеми
Високото ниво на долг и слабите перформанси во клучните сектори создадоа притисок врз раководството да преземе итни мерки за реструктуирање. И покрај некои обиди за продажба на делови од бизнисот, како што е одделот за лифтови, кој беше еден од најпрофитабилните сегменти, парите добиени од продажбата не беа доволни за долгорочна стабилизација.
Покрај тоа, глобалните нарушувања на синџирот на снабдување и нестабилноста на пазарот на суровини дополнително ги зголемија оперативните трошоци.
Дополнително, глобалната транзиција кон зелени технологии и декарбонизацијата на индустријата дополнително ја искомплицираа ситуацијата за ThyssenKrupp, особено во сегментот на производство на челик. Потрошувачите и законодавците сè повеќе бараат еколошки процеси, што бара огромни инвестиции во зелени технологии. Иако компанијата почна да инвестира во развој на челик произведен со ниски емисии на јаглерод, тоа беше придружено со високи трошоци, додека во исто време традиционалните челични сегменти генерираат се помалку приходи.
Организациски промени
Затоа мерките што ги најави менаџментот се обид да се спроведе преструктуирање на концернот и да се стави на здрава основа. Но, тоа вклучува и отпуштања, односно не пополнување на испразнети позиции кога луѓето се пензионираат, како и затворање непрофитабилни одделенија.
Компанијата исто така се обиде да ја зголеми својата флексибилност преку соработка и заеднички вложувања со други компании, но резултатите од тие иницијативи засега не се доволни за решавање на длабоките проблеми.