Холанѓаните сакаат да знаат зошто плаќаат повеќе од Германците за Кока-Кола, Нутела и сладолед

од Vladimir Zorba
47,7K прегледи

Во Европската унија нема единствен пазар, па Холанѓаните плаќаат 70 отсто повеќе од Германците за шише Кока-Кола, пишува бриселски „Политико“.

Холандскиот министер за економија Мики Адријасенс смета дека холандските клиенти се оштетени, како и дека Холанѓаните плаќаат повеќе за Нутела и сладолед. Таа истакна дека Кока Кола е за едно евро поскапа во Холандија отколку во Германија и оцени дека е многу.

Минатогодишното истражување на холандското Министерство за економија покажа дека еднолитарско шише Кока-Кола чини 1,08 евра во Германија и 1,83 евра во Холандија, тегла Нутела чини 2,79 евра за германските клиенти и 3,02 евра за холандските клиенти, доедка кутија од истиот сладолед чинела 3,73 евра во Германија и 5,22 евра во Холандија.

Истото го забележа и чешкиот премиер Петр Фиала, кој на социјалната мрежа Х напиша дека на пример, Нутела од 750 грама во Германија чини 4,58 евра, додека нутела од 600 грама во Чешка чини 6,87 евра.

„Од потрошувачки аспект, ова не треба да се случува на единствениот пазар. Нашите членови се многу загрижени за цените на храната, особено во време на криза на трошоците за живот“, рече Ванеса Тарнер од европската организација на потрошувачи BEUC.

Како што пренесува „Политико“, се претпоставува дека не може да има единствен пазар за храна кога има огромни разлики во приходите низ ЕУ – Бугарите, Словаците и Романците имаат едвај една третина од просечниот расположлив приход на оние во богатиот Луксембург.

Производите често се продаваат по пониска цена во посиромашните земји, а до неодамна тие земји добиваа и помалку – помали пакувања или послаб квалитет, проблем на кој централноевропските земји силно се жалеа во последната деценија.

Борбата за храна сега се префрла на единствен пазар за храна што се продава на големо, или, како што имаат намера производителите, производите што се продаваат во една земја, да останат во таа земја. Нивната цел можеби е да ги спречат продавачите на прехранбените производи да купуваат производи каде што е поевтино да се препродаваат во побогатите земји, каде што брендовите би можеле да наплаќаат повеќе за нив.

Адријасенс истакнува дека холандските супермаркети се ограничени на купување од одредени трговци на големо и не можат да купуваат од поевтини добавувачи во Германија.

Холандската министерка за економија рече дека сака да продолжи понатаму со „забраната на ЕУ за дискриминација“ за меѓусебната трговија што ќе ги реши таквите територијални ограничувања на снабдувањето.

Адријасенсја доби поддршката од осум други земји на состанокот минатата недела за новите правила кои ги спречуваат трговците и трговците на мало да ги спречат супермаркетите да набавуваат стоки таму каде што се најевтини.

Европската асоцијација на брендови вели дека цените не се едноставни и ги одразуваат локалните правила и трошоците за пакување, транспорт и даноци, истакнувајќи дека трговците на мало се одговорни за одредување на цената што ја плаќаат потрошувачите и уживаат во пазарната моќ што им овозможува да наплаќаат повеќе од некои клиенти.

„Сè уште постојат различни правила во земјите кои треба да се проценат, како и различни економски ситуации, вклучувајќи ја и куповната моќ на потрошувачите“, се вели во соопштението.

Слични содржини