Денешните електрични автомобили веќе имаат понизок животен циклус од климатските отпечатоци од автомобилите со мотори со согорување, а до 2050 година ЕВ ќе имаат подобри резултати и во другите категории на животната средина, како што се загадувањето со честички, закиселувањето на дождот и осиромашувањето на озонот, покажува извештајот на Институтот за енергија и животна средина (ifeu), нарачано од Федералната агенција за животна средина (UBA).
Просечно компактно ЕВ регистрирано во 2020 година е околу 40 отсто поприфатливо за климата од автомобилите со мотори со согорување, се вели во соопштението на UBA. Со брзото проширување на производството на електрична енергија од обновливи извори, оваа климатска придобивка може да се зголеми до 55 проценти за автомобилите регистрирани во 2030 година, се вели во извештајот.
Ifeu ги испитуваше влијанијата врз животната средина и климата на патничките автомобили и комерцијалните возила со конвенционални и алтернативни погонски системи засновани на целиот животен циклус на возилото, од производство до употреба и отстранување. Покажа дека регистрираните ЕВ во 2020 година поминале полошо во однос на другите ефекти врз животната средина, како што е закиселувањето. Агенцијата за животна средина соопшти дека овие недостатоци во голема мера се должат на производството на енергија од фосилни горива, кое постепено се отстранува.
„Во 2050 година, електричните автомобили ќе бидат пред автомобилите со мотори со согорување во сите анализирани влијанија врз животната средина“, велат од UBA.
Електричните возила се сметаат за клучна компонента за постигнување на климатските цели на Германија, а владата има за цел да има 15 милиони електрични автомобили на патиштата до 2030 година.
„Со цел нивното купување да биде поатрактивно, автомобилите со повисоки емисии на CO2 треба да подлежат на доплата за нови регистрации во иднина“, рече шефот на УБА, Дирк Меснер, тврдејќи дека тоа е единствениот начин сепак да се постигнат целите на владата.
Амбициозната цел изгледа сè потешко да се погоди со оглед на падот на продажбата. Експертите од индустријата, исто така, остануваат скептични, предвидувајќи 11 милиони електрични возила на германските патишта до 2030 година, со 13 милиони оптимистичка проценка.
Германската влада ненадејно ја заврши својата програма за субвенционирање на електрични автомобили на крајот на 2023 година, како резултат на договорот за заштеди за надминување на буџетската криза.