Кина се соочува со „невидени“ тешкотии во стабилизирањето на трговијата следната година, бидејќи поволните услови кои го поттикнаа растот на извозот оваа година нема да бидат одржливи, изјави претставник на кинеското Министерство за трговија, цитиран од „Блумберг“.
Растот на извозот може да забави бидејќи ривалите го враќаат својот производствен капацитет, а инфлацијата, која го поттикна извозот, постепено се забавува, изјави за новинарите во четвртокот Рен Хонгбин, заменик-министер за трговија. Брзиот пораст на извозот оваа година, исто така, го прави реперот повисок за 2022 година, додаде тој.
Кина ќе ја подигне свеста и способноста на трговските компании да управуваат со валутните ризици, рече Рен. Владата, исто така, ќе ги засили своите напори за ублажување на меѓународните логистички притисоци и проблемите со синџирот на снабдување, додаде тој, ветувајќи дека активно ќе обезбеди снабдување со стоки.
„Ќе вложиме максимални напори за да ја задржиме надворешната трговија во разумен опсег“, рече Рен. Овие вкрстени циклични мерки имаат за цел да помогнат да се стабилизира трговијата на почетокот на 2022 година.
Рен очекува увозот и извозот на кинески стоки да пораснат за повеќе од 20% во 2021 година до вкупно 6 трилиони долари.
Коментарите на Рен ја одразуваат загриженоста изразена претходно оваа недела од министерот за трговија Ванг Вантао, кој рече дека ќе биде тешко за Кина да одржи стабилен трговски раст следната година.
Извозот на Кина останува стабилен во текот на годината, обезбедувајќи одредена поддршка за економијата која е под притисок од регулаторните мерки и повторливите вирусни епидемии. Испораките во странство пораснаа двоцифрено во секој месец од оваа година, освен во февруари, кога испораките скокнаа за 155% од падот во истиот месец минатата година.
Но, изгледите за трговијата не изгледаат толку јасни, бидејќи апетитот во странство за кинески стоки се очекува да ослаби доколку забави глобалното економско закрепнување. Кинеските извозници, исто така, се борат со високите цени на суровините, како и со зголемените трошоци за работна сила и транспорт.