Колку просечен Германец треба да работи за сладолед, а колку за телевизор?

од Vladimir Zorba
217 прегледи

За еден час работа во јуни годинава, просечен Германец заработил едно патување во кино, половина килограм кафе, поштенска марка, леб и шише пиво. Пред 30 години за сето ова мораше да работи седум минути подолго.

Затоа, за истите производи и услуги, германските граѓани денес работат помалку отколку во 1991 година, покажуваат податоците на Институтот за германска економија (IW).

Од друга страна, таканаречената куповна моќ на минута заработка е намалена во однос на 2020 година. Имено, пред две години Германците за споменатите производи и услуги морале да одработат 56 минути.

Пресметките на IW се базираат на движењето на цените на производите и услугите, како и на нето заработката на час.

„Од обединувањето на Германија, куповната моќ по минута од заработката се зголеми за 27 отсто до 2021 година“, рече Кристоф Шредер од IW, додавајќи дека „статистичките податоци сега, се разбира, се влошени поради високата стапка на инфлација“.

Годишната стапка на инфлација во јули изнесува 7,5 отсто, објави во средата Државниот завод за статистика. Потрошувачките цени во јуни пораснале за 7,6 отсто во однос на истиот месец лани.

Цените во Германија веќе извесно време растат, особено по избувнувањето на војната во Украина, што предизвика поскапување на енергијата и храната.

„Постојат и вонредни фактори кои влијаат на цените на храната, на пример лошата жетва“, рече Шредер, додавајќи дека сега поскапувањата се „огромни“.

Германците во јуни годинава морале да работат три минути подолго за да купат 2,5 килограми компири отколку во 1991 година, што значи дека го заработиле само по 13 минути работа.

И фризерските услуги за жените поскапеа поради миење и сушење на косата, а за ова треба да работат час и 11 минути – што е 12 минути подолго од 1991 година.

Луѓето кои плаќаат повеќе за услуги сигурно плаќаат повеќе, рече Шродер.

За купување телевизор сега бара помалку работа отколку пред 30 години – 17 часа и 58 минути и 79 часа и четири минути во 1991 година.

Цената на сладоледот остана прилично стабилна, според IW. Германците во просек треба да работат четири минути и 57 секунди за една топка сладолед што чини 1,70 евра. Исто толку време на работа и покрај инфлацијата, добиваат повеќе сладолед на стапче“, оценуваат од Институтот.

Слични содржини