Македонија се соочува со криза во учењето и според последните ПИСА оценувања над две третини од учениците имаат лоши резултати во читање, математика и природни науки, изјави денеска претставничката на УНИЦЕФ во земјава, Лесли Милер пред настанот „Образование водено од реалните потреби на учениците – паметно инвестирање во наставниот кадар и инфраструктура“ во организација на Здружение за истражување и анализи ЗМАИ.
Од 81 држава, средношколците од Македонија се наоѓаат на 71. место по јазична писменост, на 61. место со знаење по математика и на 68. место во Европа по природни науки лани соопшти Министерството за образование и наука (МОН), објавувајќи ги резултатите од ПИСА 2022.
ПИСА е едно од најпознатите и најкредибилни меѓународни тестирања кое ја мери писменоста, односно применливото знаење што му е потребно на ученикот за да го продолжи своето образование и да успее во личниот и професионалниот живот. Задачите во тестовите се поврзани со реални ситуации во кои може да се најдат учениците, и преку одговорите не се мери репродуктивното, туку функционалното знаење, кое е важно за поврзување, разбирање и решавање на проблеми.
Еден од клучните фактори е недоволното време поминато во учење. Македонските ученици имаат околу 900 часови поминати во учење помалку од просекот. Образованиот систем го нема целосно приспособено начинот на кој ги организира ресурсите, на пример училишната структура, наставниот кадар и финансирање на училиштата. Има многу можности за подобрување на ситуацијата, изјави денеска Милер.