МОН: Меѓународната заедница со поддршка во напорите за овозможување на правото на мајчин јазик на секое дете

од Radmila Tasevska
233 прегледи

Министерството за образование и наука и меѓународната заедница имаат идентичен став кога е во прашање овозможувањето на правото на образование на мајчин јазик и тоа во своето место на живеење. Секое дете заслужува да се едуцира на јазикот кој најдобро го познава, бидејќи така воспитно – образовниот процес е најефикасен и ефективен.

Ова, како што информираат од МОН, било потврдено на денешната средба на министерот за образование и наука Јетон Шаќири со претставници на повеќе меѓународни организации – УНИЦЕФ, УСАИД, УНДП, Делегацијата на ЕУ во Скопје и Светска банка, кои долги години наназад се партнери на државата во напорите за унапредување на националниот образовен систем и обезбедување на повеќе образовни права и можности за граѓаните.

На средбата, се вели во соопштението, Шаќири ги информирал присутните за два актуелни случаја со попречување на правото на образование на мајчин јазик во општините Гази Баба и Чашка, каде групи на граѓани поттикнати од центри на политичка моќ протестираат против одлуките на Министерството за образование и наука за овозможување на правото на образование на мајчин јазик на ученици во две основни училишта.

Шаќири, исто така, посочил дека во Општина Гази Баба се попречува правото на учениците од шесто до деветто одделение да следат настава на албански наставен јазик во ОУ „Његош“ кое се наоѓа во нивното место на живеење и поради тоа е најдено привремено решение со следење на настава во друга општина. Додека во Општина Чашка се реагира на отворањето на паралелка на албански наставен јазик за првачиња во ОУ „Тодор Јанев“, кои исто така живеат во околината на училиштето.

– Претставниците на меѓународните организации посочија дека законите во државата мора да се спроведуваат и изразија поддршка на донесените одлуки од страна на министерот – засегнатите ученици да следат настава не само на мајчин јазик, туку тоа да биде и во нивното место на живеење. Ова, како што беше истакнато е едно од основните начела на кои се темели процесот на оптимизација на училишната мрежа со кое преку правилно искористување на расположливите ресурси ќе се обезбеди поквалитетен воспитно – образовен процес, се вели во соопштението од МОН.

МОН, се наведува во соопштението, со поддршка од меѓународната заедница, продолжува успешно да ја остварува својата мисија за унапредување на образованието и за обезбедување на повеќе образовни права и можности за граѓаните.

Слични содржини