Сириските власти велат дека започнале да ја рационализираат потрошувачката на гориво додека блокадата на Суецкиот канал се протега до шестиот ден, со што се одложува испраќањето на потребните пратки и се влошува веќе постоечкиот недостиг на нафта во земјата, пишува Гардијан.
Сирија е заглавена во граѓанска војна од 2011 година и се соочува со тешка економска криза. Веќе во средината на март најави поскапување на бензинот од вкупно 50 проценти.
Глобалните синџири за снабдување се во проблеми од вторникот, кога огромниот брод со контејнери „Евер Гивен“ се насука и падна дијагонално во каналот, блокирајќи клучен воден пат во двата правци.
Наспроти претходните тврдења дека налетите на ветрот се виновни за заглавување, шефот на Суецкиот канал, Осама Раби, во саботата рече: „Силните ветрови и временските фактори не беа главните причини за блокадата. Можеби имало технички или човечки грешки“.
Сириското Министерство за нафта во саботата соопшти дека блокадата на трговскиот пат влијае на увозот на нафта и го забавува пристигнувањето на бродот што превезуваше гориво и нафтени деривати од владиниот сојузник на Иран.
Во пресрет на решение за ситуацијата, „Министерството рационализира потрошувачка и дистрибуција на достапни нафтени производи“ со цел да обезбеди континуитет на основните услуги, како што се пекарите и болниците, се вели во соопштението на Министерството.
Министерот за нафта Басам Томех за државната телевизија изјави дека товарот требало да пристигне во пристаништето Баниас во петокот. Тој додал дека доколку блокадата на каналот продолжи, бродот може да се пренасочи околу Ртот добра надеж, што е скапо заобиколување за кој многу компании мораа да размислат поради блокадата.
Пред војната, Сирија уживаше релативна енергетска автономија, но 91,5 милијарди долари приходи од јаглеводороди беа изгубени во последната деценија, рече сирискиот министер за нафта во февруари.
Предвоеното производство беше 400.000 барели дневно, во споредба со само 24.000 барели во 2019 година.