Во Европа со години се зборува за „евтини кинески автомобили“ кои ќе го преплават Стариот континент и ќе ги уништат домашните производители. Но, на европскиот пазар нема „екстремно евтини“ кинески автомобили, повеќето од нив се само малку поевтини од воспоставената западна конкуренција.
Наместо да продаваат многу евтино, Кинезите ги продаваат своите модели во Европа по значително повисоки цени отколку во Кина. Навистина, автомобилите за Европа мора да имаат повисоки безбедносни стандарди и позадолжителни системи за помош при возење, но тоа не ја оправдува повеќе од двојно повисоката цена на некои модели во Европа.
Истражувањата покажуваат дека цените на кинеските автомобили се малку под оние на европските марки. Но, со оглед на тоа колку кинеските автомобили се поевтини за производство, цените би требало да бидат многу пониски. Кинеските производители ги рационализираа трошоците во секоја фаза од производниот процес, од производство на батерии до ископ на суровини.
Компанијата за истражување на пазарот Benchmark Mineral Intelligence проценува дека трошоците за батерии се за 18 отсто пониски во Кина отколку на друго место. На кинеските производители на автомобили дополнително им помага достапноста на државно субвенционирано земјиште, како и пониските трошоци за енергија и работна сила од оние со кои се соочуваат производителите во Европа.
Кинескиот гигант BYD се соочува со зголемена конкуренција на домашниот пазар. Кинеските производители моментално водат „војна на цени“ на нивниот домашен пазар, каде што има повеќе од 100 марки на автомобили „Произведено во Кина“. Ова секако го намалува профитот дома, па BYD се обидува да ја надомести загубата со максимизирање на профитот на извозните возила. BYD има некои модели кои се речиси три пати поскапи во Европа отколку во Кина. И покрај тоа, тие наоѓаат клиенти.
Извештајот на Ројтерс открива колку поскапи се некои кинески автомобили надвор од Кина. На некои извозни пазари цената на моделот BYD Atto 3 беше за 81 до 174 отсто повисока отколку во Кина. Цените на BYD Dolphin беа, во зависност од пазарот, од 39 до 178 отсто повисоки надвор од Кина. На пример, во Германија BYD Dolphin чини од 34.990 евра, додека истиот модел во Кина има почетна цена од само 15.440 евра. Цените на BYD Seal беа за 30 до 136 проценти повисоки. Дури и автомобилите од западните марки се значително поевтини во Кина, но не ни приближно колку кинеските автомобили. На пример, Tesla Model 3 во Германија е за 37 отсто поскап отколку во Кина.
И покрај високите цени, кинеските автомобили имаат зголемен удел на пазарот во Европа. Европските производители се секако многу загрижени за просторот за значително намалување на цените што го имаат кинеските производители. Со драстично намалување на цените, тие можат значително да ја зголемат продажбата кога сакаат, а очигледно имаат доволно „маневар“ да не станат прескапи дури и ако ЕУ воведе дополнителни царини, кои се загрозени со месеци.