Активистите за заштита на приватноста ги нарекоа новите правила на Google за следење на луѓето на интернет како „еклатантно непочитување на приватноста на корисниците“.
Промените овозможуваат таканаречен fingerprinting, што им овозможува на онлајн огласувачите да соберат повеќе податоци за корисниците, вклучувајќи IP адреси и информации за нивните уреди.
Google тврди дека тие веќе се широко користени од други компании и ќе продолжи да поттикнува одговорно користење на податоците. Тие претходно остро се спротивставија на овој тип на собирање податоци, велејќи во блог пост од 2019 година дека отпечатокот од прст „го поткопува изборот на корисникот и е погрешен“.
Но, во новата објава во која се најавуваат промените во политиката, Google рече дека начинот на кој луѓето го користат интернетот – на уреди како паметни телевизори и конзоли – значи дека е потешко да се таргетираат реклами користејќи конвенционално собирање податоци, кои корисниците го контролираат со согласност за колачиња.
Тие исто така тврдат дека повеќе опции за приватност обезбедуваат безбедност на корисниците. Сепак, критичарите предупредуваат дека ова е нарушување на приватноста бидејќи им отежнува на луѓето да контролираат какви податоци се собираат за нив.
Што е fingerprinting?
Fingerprinting собира информации за уредот и прелистувачот на една личност и ги комбинира за да создаде нивен профил. Тие не се собираат експлицитно за рекламни цели, но може да се користат за таргетирање на одредени реклами врз основа на податоци за индивидуален корисник. На пример, големината на екранот или поставките за јазикот се легитимно неопходни за правилно прикажување на веб-страница.
Но, кога се комбинираат со временската зона на корисникот, типот на прелистувачот, нивото на батеријата и многу други точки на податоци, можно е да се создаде единствена комбинација на поставки што го олеснува одредувањето кој користи веб-услуга.
Google претходно го забрани собирањето на овие детали заедно со IP адресата – единствен идентификатор што го користат интернет уредите – за таргетирање реклами.
Активистите за заштита на приватноста велат дека, за разлика од колачињата (кои се мали датотеки складирани локално на уред), корисниците имаат мала контрола дали да ги испратат своите информации за „отпечатоците“ на огласувачите, пишува BBC.