Од Кина доаѓа нов вид на интелигентни возила

од Vladimir Zorba
69 прегледи

Пан Џијан, копретседател на CATL, најголемиот светски производител на батерии, на панелот на Светскиот економски форум во Давос изјави дека кинеските производители на автомобили го избегнуваат традиционалниот термин EV (електрично возило) и наместо тоа користат „EIV“, или електрично интелигентно возило (electric inteligent vehicle).

„Ние, всушност, повеќе не ги нарекуваме ЕВ. Ние ги нарекуваме ЕИВ. „И“ значи интелигентен“, рече Пан, според Business Insider.

Пан рече дека причината зошто кинескиот пазар на електрични возила цвета е затоа што постои „совршен брак помеѓу Е и И“.

„Е овозможува И, па им нуди на потрошувачите низа нови функции што не можат да се понудат со традиционалните автомобили со CNG мотор“, рече тој.

Во последниве години, кинескиот пазар на електрични возила напредуваше и забележа прилив на достапни модели преполни со високотехнолошки додатоци, според „Јутарњи“.

Во март, производителот на паметни телефони Xiaomi го лансираше својот седан SU7, кој чини околу 30.000 евра и доаѓа со напредни функции за автономно возење и препознавање глас што им овозможува на возачите да ги контролираат домашните апарати од нивниот автомобил, додека стартапот за електрични возила Xpeng го опиша својот нов електричен автомобил P7+ (околу 30.000 евра), како прво возило „дефинирано со вештачка интелигенција“ во светот.

Кинески BYD минатиот јануари објави дека ќе потроши 14 милијарди долари за вештачка интелигенција и технологија за автономно возење за своите возила.

Зое Жанг, аналитичарка во енергетската консултантска компанија Rho Motion, изјави за Business Insider дека терминот „EIV“ стана широко вообичаен во Кина, при што производителите на автомобили се борат да останат релевантни на брутално конкурентниот пазар на електрични возила во земјата, нудејќи понапредни системи и софтвер во маркетот. Таа, исто така, рече дека кинеските производители на автомобили инвестираат многу во правењето нивните електрични возила да бидат поинтелигентни и изградбата на сопствен хардвер, како што се чиповите.

„Полесно е да се изградат овие интелигентни функции во електрични возила отколку во традиционални возила со мотори со внатрешно согорување поради чиповите“, рече Џанг, додавајќи дека ова е една од причините зошто кинеските фирми за потрошувачка електроника како Xiaomi и Huawei се свртеа кон електрични возила.

Слични содржини