Производителите на автомобили имаат голем проблем пред себе. Европските гиганти ризикуваат казни од над 200 милиони евра доколку ја надминат границата за емисија на CO2, такса што може да биде поповолна од сметката што ја плаќаат купувачите на нови возила.
Новите регулативи за емисиите што ги наметна Европа на производителите ги „ставаат во оган“ големите брендови на автомобили. Засега само Toyota ќе биде поштедена од придонес во огромната каса на европскиот континент, а останатите ќе добијат огромни казни, од кои некои се рекордни.
Од сега до последниот ден од следната 2025 година, сите производители се обврзани не само да се обидат да ги намалат просечните емисии на целата своја палета на автомобили што е можно повеќе, туку и да испорачаат повеќе електрични автомобили. Продажбата на модел со нулта емисија помага да се надоместат емисиите на четири или пет модели со внатрешно согорување, но тоа не е предизвик во моментов, тоа е сон бидејќи производителите не се дораснати.
Неодамна Volkswagen ги покачи цените на комплетната гама на модели, а сега тоа се подготвува да го направи и Stellantis, кој ќе ги покачи цените на своите модели со SUS и хибриден погон. Жан-Филип Импарато, шеф на Alfa Romeo, а исто така и на европската поделба на француско-италијанскиот гигант, смисли мерка која ги има сите состојки да ги натера клиентите да им свртат грб на неговите брендови. Французинот дојде до „прекрасната“ идеја да ги зголеми цените на моделите со внатрешно согорување, вклучително и хибридите, за да ја зголеми продажбата на моделите со нулта емисија.
Со други зборови, Stellantis сака да ги купите нивните електрични автомобили бидејќи им требаат 25 проценти од обемот на продажба на модели на батерии од сите нивни марки за да ги избегнат страшните казни што Европа ќе ги наметне на оние што ќе го надминат прагот на толеранција на CO2.
Ако се претпостави дека сите брендови на Stellantis ќе продадат еден милион единици во 2025 година, а гигантот не успее да ги намали просечните емисии на 93 g/km – затоа што 95 g/km е веќе парична казна – казната ќе биде 285 милиони евра. П
рисилувањето на луѓето да купуваат електрични автомобили е огромна грешка, бидејќи може да се претвори во вистинска катастрофа. Ништо не ги нервира клиентите повеќе од наметнувањето и зголемувањето на цените за да се компензира проблемот што е проблем на брендовите, а не на засегнатите страни, велат аналитичарите.
Но, бидејќи чудата не постојат, единствениот начин да се продаде повеќе електрични автомобили е да се принудат купувачите да го сторат тоа, бидејќи некои конвенционални модели ќе бидат со слични цени, ако не и повисоки од цената на еквивалентен електричен автомобил.