Новата анализа покажува дека понудата на батерии ќе биде пет пати поголема од побарувачката – веќе следната година. Истовремено, во Европа се градат 250 нови фабрики за батерии.
Тука нема економска логика. Односно, се очекува да паднат цените на батериите.
„Ова е добра вест за производителите на автомобили и купувачите на електрични автомобили, но исто така покажува дека новите играчи во индустријата за батерии се соочуваат со предизвици“, пишува „Bloomberg NEF“.
Шведскиот производител на батерии „Northvolt“ одлучи да ја стави во мирување планираната фабрика за батерии со 1.000 вработени во Борленге, Германија. Набргу по таа вест, се појави дека „BMW“ откажал нарачка вредна две милијарди евра на „Northvolt“. За кратко време, играта на пазарот на батерии целосно се промени – од голема побарувачка до колапс.
„Bloomberg NEF“, во својата статија тврди дека светскиот пазар е преплавен со батерии од новите фабрики, додека растот на продажбата на електрични автомобили нагло забави.
Резултатот е дека до крајот на следната година на пазарот ќе има пет пати повеќе ќелии на батерии отколку што е потребно за да се покрие побарувачката.
Најлоша е ситуацијата во Кина, каде што се верува дека производствениот капацитет ќе ја надмине побарувачката за 400 отсто до крајот на деценијата.
Дури и во Европа и САД, се соочуваме со огромна презаситеност на батерии бидејќи се повеќе фабрики за батерии почнуваат да се затвораат и да трупаат непродадени стоки.
Во Европа се градат вкупно 250 фабрики за батерии, а „Northvolt“ моментално гради голема фабрика за батерии во северна Германија.
Политичарите во Европа и САД промовираат понатамошни инвестиции во фабрики за батерии, и покрај прекумерниот капацитет. Постои голем страв дека Кина ќе стане доминантна во секторот за производство на батерии. Но, како што се трупаат фабриките, така се зголемуваат и залихите на непродадени батерии.