Веќе година и пол недостатокот на компјутерски чипови и штети на автомобилската индустрија, принудувајќи некои од фабриките да се затворат, што ја забави понудата на автомобили и драматично ги зголеми нивните цени. Ова сепак не е единствениот проблем со кој се соочуваат производителите на автомобили, пишува CNN Business.
Експертите од индустријата велат дека производителите на автомобили имаат проблеми со набавка на сите видови делови и суровини од различни причини, вклучително и затворање на фабриките од добавувачите поради „Ковид-19“. Има и логистички проблеми поврзани со недостаток на бродови, транспортни контејнери и возачи на камиони. Ова ги прави трошоците за тековната криза во синџирот на снабдување многу повисоки од претходните прогнози, што доведе до многу повисоки трошоци за производителите на автомобили и нивните клиенти.
Чиповите „се само еден од многуте извонредни шокови со кои се бори индустријата, од недостаток на челик до недостаток на работна сила“, рече Марк Вејкфилд, глобален партнер во автомобилската и индустриската пракса во консултантот AlixPartners.
„Во моментов нема простор за грешка за производителите на автомобилии добавувачите“.
Привременото затворање на фабриките и бавните стапки на производство ги погодуваат фабриките за автомобили низ целиот свет и ја намалуваат понудата на достапни автомобили. AlixPartners предвидува дека проблемите со синџирот на снабдување ќе предизвикаат производителите на автомобили да произведуваат 7,7 милиони возила помалку низ целиот свет отколку кога би ги имале сите потребни делови и суровини. Ова е многу повеќе од дефицитот од 3,9 милиони автомобили што беше предвиден во мај.
Оваа ограничена понуда на возила, во комбинација со силната побарувачка на потрошувачите, е главен фактор што води до рекордно високи цени и за новите и за половните автомобили.
Покрај тоа, загубената продажба ќе ги чини производителите на автомобили околу 210 долари годишно, според проценките на AlixPartners. Загубите делумно ќе се надоместат со повисоките цени на автомобилите. Се очекува тие да донесат 90 милијарди долари повеќе од приходите од продажба, но компаниите исто така ќе треба да платат 150 милијарди долари повеќе за делови и суровини, што ги зголемува производствените цени за околу 2.000 долари по автомобил.
Што е следно за синџирот на снабдување?
За прв пат минатата година, недостатокот на компјутерски чипови ја погоди автомобилската индустрија. Бидејќи пандемијата брзо се шири и продажбата на автомобили опадна, повеќето производители на автомобили ги намалија идните нарачки за чипови затоа што очекуваа побарувачката за нови автомобили да остане ниска долго време.
Продажбата на автомобили закрепна многу побрзо отколку што се очекуваше. Во тоа време, производителите на автомобили открија дека не можат да ги вратат нарачките за чипови бидејќи технолошката индустрија користеше компјутерски чипови во се, од лаптопи и таблети до телефони и 5G мрежи.
Се очекува испораките на микрочипови да престанат да опаѓаат во вториот квартал оваа година, а потоа да почнат да се зголемуваат. Растот на случаите „Ковид-19“ предизвика нов недостаток бидејќи фабриките за чипови беа принудени привремено да се затворат во некои сериозно погодени земји, како што е Малезија. Во меѓувреме, снабдувањето со други клучни материјали исто така се намали.
„Тоа не е само недостаток на чипови. Речиси секоја индустрија се занимава со проблем во синџирот на снабдување”, вели Синди Џејден, регионална претседателка за Америка на IFS, глобална софтверска компанија.
„Практично секој недостаток или нарушување на производството во кој било дел од светот влијае на компаниите ширум светот, а влијанието го засилуваат сите други дефицити“, рече Дан Хиршер, управен директор на AlixPartners.