Конкуренцијата е секогаш здрава, бидејќи ги мотивира компаниите да прават подобри производи по релативно прифатливи цени кои привлекуваат клиенти. Сепак, Карлос Таварес, извршен директор на Stellantis, не е толку ентузијаст за идејата за се поголем број кинески електрични автомобили во Европа.
Таварес е загрижен дека автомобилската индустрија на Стариот континент ќе мора да се подготви за „страшна борба“ со брендовите од најнаселената земја во светот. Трошоците за производство се значително помали во Кина, па возилата што се извезуваат од оваа земја се многу поевтини од оние што се произведуваат во Европа.
Шефот на снабдувачот на автоделови Forvia тврди дека кинеските производители на автомобили генерално можат да изградат електричен автомобил со трошоци кои се за 10.000 евра пониски од типичниот европски производител. Како што тврди Патрик Колер, оваа разлика е многу поопасна за Европа отколку за САД, каде кинеските автомобили се соочуваат со високи царински трошоци.
„Европските регулативи дозволуваат електричните автомобили произведени во Европа да бидат околу 40 отсто поскапи од споредливите возила произведени во Кина. Доколку ЕУ не ја промени сегашната ситуација, автомобилската индустрија во Европа ќе ја доживее истата судбина како и европската индустрија за соларни панели. Мислам дека сме го гледале овој филм и порано, а сценариото е многу мрачно. Сепак, не мора да се оди по тој пат“, рече главниот човек на Stellantis.
Таварес има решение да ги преземе компаниите како SAIC, BYD и Geely.
„Реиндустријализацијата“ на Европа со враќање на изгубениот производствен капацитет ќе ги намали трошоците и ќе ги направи автомобилите поконкурентни во цената со кинеските автомобили. Тој, исто така, верува дека поинаква трговска политика за заштита на европското производство на автомобили би била остварливо решение.
Ако ништо не се случи, Таварес предвидува дека тоа „неизбежно ќе доведе до непопуларни одлуки“ во Европа со намалување на производството на автомобили и преместување во региони каде што трошоците се помали.