Роботаксито на Rimac ќе биде поевтино од Uber и Bolt

од Vladimir Zorba
206 прегледи

Водечките луѓе на компанијата „Verne“ конечно ѝ го претставија на јавноста урбаниот автономен екосистем за мобилност кој треба да заживее во Загреб во 2026 година. Презентацијата на екосистемот и работната верзија на автономното електрично возило, односно роботаксито, остана во сенка на „непослушноста“ на роботаксито, пишува Пословни дневник.

Откако требаше да биде изведено пред толпа луѓе, меѓу кои премиерот Андреј Пленковиќ, министерот за транспорт, инвеститори и претставници на бројни градови заинтересирани да го користат концептот за урбана мобилност кој го развива „Verne“, роботаксито ја откажа својата послушност.

Фокус на безбедноста

Имаше проблем со сопирачките, објасни подоцна во изјавата Мате Римац, ко-основачот на Verne и главен извршен директор на Rimac Group. „Тој што работи прави грешки“, рече тој. Сепак, тоа е само работна верзија која, секако, ќе биде доработена во наредниот период. Во секој случај, концептот кој се состои од три елементи – автономно електрично возило, софтверска платформа и специјализирана инфраструктура – чија вкупна вредност е 535 милиони евра, треба да заживее наскоро, соопштено е.

Веќе во 2026 година загрепчани треба да возат во автономно електрично возило со две седишта, чија внатрешност е покриена со екрани, кои немаат волан и сопирачки. Значи, целосно е управуван од вештачка интелигенција. Нема место за страв, уверуваат неговите креатори. „Овој автомобил има најголема можна зона на удар, што му овозможува да ја апсорбира енергијата од ударот“, посочува Римац и додава дека посветиле најголемо можно внимание на безбедноста.

Покрај безбедноста, важни им биле удобноста и искуството. Иако таксито е роботизирано, корисниците ќе се чувствуваат како да е нивно. Ова ќе овозможи голем број вградени функции.

„Сè што развиваме е прилично смело. Ние ја градиме иднината, а тоа го направи Жил Верн. Затоа решивме да го користиме неговото име“, рече Римац, додавајќи дека секој корисник ќе се чувствува како милијардер во Ролс Ројс, само што овој – Verne, ќе биде достапен и за немилијардерите.

Колку ќе чини да се вози со Verne? Помалку од возење со Uber или Bolt, изјави Римац. Овој, како што велат, „револуционерен“ проект што се развива во Хрватска, треба да биде иницијатор на новата и најиновативна индустрија која моментално се развива во светот. Нејзината важност беше препознаена од Владата, па го вклучи проектот во Националниот план за закрепнување и отпорност уште во 2021 година.

За него треба да се платат вкупно 179,5 милиони евра народни пари. Од неколку инвеститори се собрани дополнителни 100 милиони. Досега се исплатени 89 милиони евра народни пари. Од динамиката на развојот на проектот ќе зависи кога ќе се извршат следните исплати, велат владините претставници.

Покрај роботаксија, проектот се состои и од други елементи – инфраструктура и софтверска платформа. Софтверската платформа е всушност корисничка апликација за нарачка на возење и платформа за управување со целата услуга. Инфраструктурата, пак, претпоставува изградба на место каде што ќе се лоцираат, прегледуваат, одржуваат и чистат возилата.

Оваа инфраструктура, која ја нарекоа Mothership, која требаше да биде во близина на студентскиот дом Стјепан Радиќ, ќе биде во Бузин, откри Марко Пејковиќ, главен извршен директор на Verne. Дополнително, тој најавува дека започнува и изградбата на производниот погон. Ќе биде во Лучки и треба да биде завршен во октомври следната година.

Тестирањето ќе започне наскоро „Тоа ќе биде првата фабрика во која ќе се произведуваат и испорачуваат автономни електрични возила во светот“, посочува Пејковиќ. Во почетокот на загрепските патишта би требало да има околу стотина такви возила. За неговата профитабилност, договорните партнерства со други градови ќе бидат клучни. На ова интензивно се работи.

Веќе, вели Пејковиќ, имаат договор со осум градови, а преговараат со 30 од нив. Меѓу оние кои ќе ја спроведат услугата роботакси ќе бидат градови од ЕУ, Блискиот Исток и Манчестер. Наскоро, низ неколку фази, ќе започне тестирањето на роботаксија. Прво на затворен полигон, па дури потоа на патишта.

Слични содржини