Ford е очаен да ја спречи заканата од кинеската автомобилска индустрија, но му треба кинеската техничка експертиза за да го оствари тоа, според неговиот шеф.
Извршниот директор на Ford, Џон Фарли, изјави за New York Times дека Кина е 10 години понапред кога станува збор за производство на батерии за електрични возила и дека единствената шанса на Ford да ја достигне автомобилската индустрија во земјата, а потоа да напредува, е да ја користи нивната технологија.
„Начинот на кој можеме да се натпреваруваме со нив е да добиеме пристап до нивното знаење исто како што им требаше нашето знаење пред 20 години, а потоа да го искористиме нашиот иновативен екосистем, американската генијалност и нашата блискост со корисникот за да ги победиме на глобално ниво“, рече Фарли за New York Times. „Тоа ќе биде една од најважните трки за спас на нашата индустрија“, додаде тој.
Како што истакнува „Јутарњи“, Фарли не зборува за некој далечен иден план, туку за нешто што веќе се случува. Масивниот парк за батерии на Ford, BlueOval, моментално е во изградба, а кога ќе биде подготвен за работа во 2026 година, ќе произведе илјадници литиум-јонски фосфатни батерии (LFP) кои се потпираат на технологијата од кинеската CATL.
„Њујорк тајмс“ објаснува дека хемијата на паметните батерии на CATL првично била развиена во САД, а потоа ја купиле Кинезите за „мали пари“. Имено, LFP хемијата ја откриле научниците од Универзитетот во Тексас, а потоа ја комерцијализирале A123 Systems LLC, стартап кој добил многу пари од администрацијата на Обама. Но, пазарот на електрични возила бавно се развиваше и A123 пропадна, неговите остатоци, вклучувајќи ја и батеријата, на крајот беа купени од тогашната најголема кинеска компанија за автоделови. Никој не можеше да знае пред десет години дека електричните возила ќе станат толку голем дел од автомобилската индустрија. Но, Кинезите решија дека ќе го направат тоа. Tesla исто така го направи ова пред кој било друг западен бренд.
Ford моментално работи на мало електрично возило со цена под 30.000 долари за да се натпреварува со достапните електрични автомобили од Кина кои сè уште не пристигнале во САД, но веќе се продаваат во други делови на светот.