Две од социјалните мрежи што ги користите собираат многу податоци за вас. Можеби не сте задоволни со она што едната од нив го прави. Ова го покажува неодамнешната студија објавена минатиот месец од компанијата за мобилен маркетинг URL Genius, пишува CNBC.
Во него се наведува дека YouTube и TikTok ги следат личните податоци на корисниците повеќе од другите апликации за социјално вмрежување.
Студијата покажа дека YouTube, кој е во сопственост на Google, собира лични податоци првенствено за свои цели – како што е следење на историјата на онлајн пребарување, па дури и локацијата на корисниците за да понуди релевантни реклами. Но, TikTok, кој е во сопственост на кинескиот технолошки гигант ByteDance, најмногу им дозволува на трети страни да собираат информации.
Со тракерите од трети страни, во суштина е невозможно да се знае кој ги следи вашите податоци и кои информации ги собира – од тоа со кои публикации комуницирате и колку долго, до вашата физичка локација и сите други лични информации што ги споделувате со апликацијата.
Студијата забележува дека тракерите од трета страна можат да ја следат вашата активност на други веб-страни, дури и откако ќе ја напуштите апликацијата.
За истражувањето, Genius URL ја користи активноста на Apple за снимање на апликации за iOS за да брои колку различни домени ја следат активноста на корисникот во 10 различни апликации за социјално вмрежување – YouTube, TikTok, Twitter, Telegram, LinkedIn, Instagram, Facebook, Snapchat, Messenger и WhatsApp – во рамките на една посета, дури и пред да се најавите.
YouTube и TikTok се најдоа на врвот на листата со по 14 мрежни контакти, што е значително повеќе од просекот од 6 по апликација. Сите податоци се веројатно повисоки за корисниците кои се најавиле на нивните сметки во овие апликации, се додава во студијата.
Десет од тракерите на YouTube се негови, што значи дека платформата ја следи активноста на корисниците за свои цели. Четири од контактите беа од домени на трети страни, што значи дека платформата дозволува мал број непознати надворешни играчи да собираат информации и да ја следат активноста на корисниците.
Резултатите за TikTok се уште поинтересни: 13 од 14-те мрежни контакти во популарната апликација се од трети страни. Следењето од трета страна се случува дури и кога корисниците не избрале да дозволат следење во поставките на апликацијата, покажува студијата.
„Во моментов, корисниците не можат да видат кои податоци се споделуваат со мрежи на трети страни или како ќе се користат нивните податоци“, се вели во извештајот.
Во октомври, Wired објави информации за тоа како TikTok ги следи корисничките податоци, вклучувајќи локација, историја на пребарување, IP адреси, гледани видеа и колку време корисниците поминуваат гледајќи ги. Благодарение на ова, TikTok може да извлече заклучоци за личните карактеристики – од возрасна група до пол – врз основа на други информации што ги собира. Google и другите сајтови го прават истото – практика наречена „проценета демографија“.
Во минатото, TikTok беше критикуван за собирање и користење податоци, особено од помлади корисници, вклучително и борба против тврдењата дека пренесувал информации на кинески сервери.
Како што забележа CNBC минатата година, политиката за приватност на TikTok наведува дека апликацијата може да споделува информации со кинеската матична компанија, иако тврди дека користи безбедносни мерки за „заштита на чувствителни податоци на корисниците“.
Во 2020 година, тогашниот американски претседател Доналд Трамп се обиде да го забрани TikTok во земјата поради загриженоста за политиките за безбедност на податоците во апликацијата пред актуелниот претседател Џо Бајден да се повлече од тие закани и да нареди преглед на потенцијалните безбедносни закани од странски апликации.
Ниту TikTok ниту YouTube веднаш не одговориле на барањето за коментар.