Многу производители на автомобили тврдат дека моторот со внатрешно согорување повеќе не треба да се загрева до работната температура. Ова тврдење е оправдано со високите стандарди за производство според кои се произведуваат моторите и со изборот на материјали. Но, ако сакате долго да уживате во вашето возило, не треба да ги слушате, пишува германскиот магазин Autobild.
Секој мотор треба да се загрее, велат тие, за да се намали абењето. Ладното моторно масло обично е многу погусто и повискозно од моторното масло кое е на работна температура. За време на ладно палење, потребно е повеќе време да се испумпува маслото до лежиштата и точките за подмачкување на моторот и турбополначот.
Ако забрзате веднаш по палењето, ризикувате недоволно подмачкување на важните делови, а потоа поголемо абење и, во најлош случај, дури и оштетување на моторот. Секако, тоа важи најмногу за зимските температури, пишува „ХАК“.
Што да се прави?
Прво стартувајте го моторот, а потоа врзете го безбедносниот појас. Секој што го следи ова мало правило прави многу добро за моторот. Сепак, дури и ако маслото ги достигнало сите важни точки за подмачкување во моторот или во турбополначот, моторот не треба веднаш да се запали.
Моторот со внатрешно согорување се состои од повеќе од 1000 делови кои се направени од различни материјали. Ова значи дека компонентите се шират со различни стапки додека се загреваат. На пример, клиповите се загреваат многу брзо со согорувањето што се случува во цилиндерот, поради што побрзо се шират.
На ѕидовите на цилиндерот, кои се дел од блокот на моторот, им треба повеќе време за ова. Јазот, односно растојанието помеѓу клиповите и ѕидовите на цилиндерот, станува премногу мало, што значи дополнително абење.
Главата на цилиндерот, исто така, често е направена од различен материјал од блокот на моторот. Ако компонентите не се шират рамномерно, може да дојде до истекување во близина на заптивката на главата на цилиндерот. Пукнатини од стрес може да се појават и во главата на цилиндерот.
Сè додека моторот не ја достигне работната температура, вртежите во минута треба да останат во долната третина од опсегот на вртежи во минута. Се препорачува да не се дава полн гас. Греењето, од друга страна, не е добро ако автомобилот стои во место. Тогаш сите компоненти не можат да се загреат толку брзо и ефикасно како што треба.
Затоа, продолжете, но не го форсирај моторот додека не се загрее.