Војната против евтините кинески автомобили продолжува, а Турција сега најави царина од 40 отсто за увезените возила од земјата.
Овој потег уследи по слични мерки во САД, каде неодамна беше објавено дека тарифите за кинеските електрични возила ќе се зголемат од 25 на 100 проценти. Турското Министерство за трговија тврди дека овој потег помага да се заштити платниот биланс на земјата, како и локалната индустрија. Трговскиот дефицит на Турција минатата година изнесуваше 45,2 милијарди долари.
Новите тарифи одат чекор подалеку со таргетирање на најевтините автомобили што Кина ги нуди со воведување минимална царина од 7.000 долари по возило. На пример, ако пресметаната давачка од 40 проценти е помала од 7.000 американски долари, ќе се применува минималната давачка од 7.000 американски долари.
Дополнителните тарифи веќе се во сила за електричните автомобили од 2023 година и беа насочени кон поддршка на воведувањето на моделот Togg T10X на крајот на таа година. Тоа е првиот турски електричен автомобил. Проектот за електрични автомобили во Турција беше клучен дел од кампањата на претседателот Ердоган пред општите избори во 2023 година.
Сепак, мрежата сега се прошири за да ги вклучи кинеските хибридни автомобили, како и оние со мотори со внатрешно согорување. Ова е нов удар за Кина, која е погодена од царини во неколку земји. Сите овие земји се загрижени дека големиот обем на кинески производи по намалени цени произлегува од вишокот капацитет и прекумерните локални субвенции, што и штети на конкуренцијата.
По САД и Турција, Европската унија се подготвува да воведе слични ограничувања за кинеските електрични возила. Сепак, ЕУ ќе мора да дејствува претпазливо, бидејќи европските производители не само што се плашат од одмаздата на Кина поради тоа што се потпираат на продажбата во оваа земја, туку и за производството и увозот на сопствени модели од Кина.
Царината во Турција ќе стапи на сила на 7 јули.