Во храбар потег што предизвика големи бранови во технолошкиот свет, кинескиот технолошки гигант Alibaba го претстави својот најнов модел со вештачка интелигенција, Qwen 2.5. Компанијата тврди дека оваа нова верзија ја надминува конкуренцијата, надминувајќи ги и DeepSeek-V3, како и воспоставените играчи како што се GPT-4 и Llama-3.1-405B на Meta.
Најавата на Alibaba доаѓа во симболичниот и неочекуван момент на кинеската Нова Година – кога голем дел од земјата е на одмор и поминува време со семејството – дополнително нагласувајќи го растечкиот притисок врз домашните играчи да останат во трката со метеорскиот пораст на стартапот DeepSeek.
Важно е времето на објавување. Додека голем дел од Кина е офлајн, Alibaba очигледно сака да ја искористи моменталната ситуација за да профитира од растечкото ривалство на домашниот пазар, како и со глобалните технолошки гиганти.
„Qwen 2.5-Max ги надминува… GPT-4, DeepSeek-V3 и Llama-3.1-405B во речиси сите категории“, смело објави Alibaba на својата сметка на WeChat, позиционирајќи го својот chatbot како супериорна опција во однос на развиените модели со отворен код од OpenAI и Meta.
Дисруптивниот влез на DeepSeek на пазарот претходно оваа година со неговиот чет-бот DeepSeek-R1 предизвика шок во Силиконската долина, предизвикувајќи пад на технолошките акции. Со ниски трошоци за развој и користење, понудите на DeepSeek ги принудија инвеститорите да ги преиспитаат огромните инвестиции што американските гиганти ги направија во вештачката интелигенција.
Ценовната војна во Кина во индустријата за вештачка интелигенција се интензивира
Сепак, успехот на DeepSeek поттикна и жестока конкуренција на домашниот пазар. Само неколку дена по објавувањето на DeepSeek-R1, ByteDance, сопственикот на TikTok, го ажурираше својот модел со вештачка интелигенција, тврдејќи дека го подобрил GPT-4 на OpenAI на клучниот математички тест (AIME), кој ја мери способноста на чет-ботот да одговори на сложени инструкции.
Претходниот модел на DeepSeek, DeepSeek-V2, веќе предизвика ценовна војна во Кина кога беше објавен во мај минатата година. Нејзината природа со отворен код и екстремно ниската цена ги принудија другите големи играчи, како Alibaba, да ги намалат цените на нивните модели со вештачка интелигенција за дури 97%.
Овој тренд на намалување на цените брзо се прошири низ технолошката индустрија, при што Baidu ја лансираше својата кинеска верзија на ChatGPT во март 2023 година, а Tencent – највредната интернет компанија во Кина – наскоро го следеше примерот.
Во ретко интервју за кинескиот медиум Waves во јули, основачот на DeepSeek, Лианг Венфенг, остана имун на тековните војни за цените, нагласувајќи дека главната цел на стартапот е да постигне AGI (вештачка општа интелигенција). „Ние не сме заинтересирани за ценовна војна“, рече тој, нагласувајќи ја амбицијата што го поттикнува брзиот пораст на компанијата.
Бидејќи влогот продолжува да расте, борбата за доминација во кинеската индустрија за вештачка интелигенција сè уште не е завршена. Но, како што секоја компанија се стреми да го добие приматот, последиците од оваа сè пожестока конкуренција се чувствуваат надвор од границите на Кина – менувајќи ја глобалната сцена со вештачка интелигенција во реално време.