По зголемувањето на премиите за осигурување на моторни возила во 2022 и 2023 година, германските возачи најверојатно оваа година повторно ќе се соочат со поскапување, пишуваат германските медиуми.
Според изјавите на потрошувачите, цените за осигурување на моторни возила кај хановерскиот осигурител HDI растат и до 70 проценти. Лидерот во индустријата HUK-Coburg, пак, забележа загуба од речиси 217 милиони евра во својот бизнис за осигурување на моторни возила.
Осигурителот Rhion раскинува илјадници полиси на крајот на годината, откако трошоците за поправки на автомобили за осигурителната компанија се зголемија од 50 на 76 милиони евра за една година.
Осигурениците на моторни возила во криза
Според медиумите, осигурителот „Die Bayerische“ забележал сооднос на трошоци за штети од 120 отсто во изминатата деловна година. Коефициентот на трошоци за штети го покажува односот помеѓу приходите и расходите – за „Die Bayerische“ тоа значи: За секое собрано евро, осигурителот троши 1,20 евра за штети.
Затоа, голем дел од портфолиото ќе биде предаден на две реосигурителни компании. ИЧР, исто така, бележи сооднос на трошоците за штети од 120 проценти во секторот за осигурување на моторни возила – но пред четири години, ХДИ сепак оствари профит од 17 центи за евро.
Иако првично има само поединечни извештаи, развојот на настаните станува евидентен – а тоа значи зголемување на цените за крајните потрошувачи. Според германските медиуми, општото здружение на осигурителни компании претпоставува зголемување на цените на целата индустрија во просек од речиси осум проценти.
Зголемените трошоци за поправка се пренесуваат на клиентите
Една од причините за поскапувањето на осигурувањето на моторни возила се зголемените трошоци за резервни делови и поправки во работилниците, кои осигурениците ги пренесуваат на своите клиенти, велат од Федералната асоцијација на советници на потрошувачи.
Генералното здружение на осигурителни компании (Der Gesamtverband der Versicherer – GDV), сепак, ги критикува релативно високите трошоци за поправки на електрични автомобили: според осигурителите на моторни возила, замената на погонските батерии, долгите прекини и лошите опции за дијагностика и поправка ги зголемуваат трошоците за поправка.
„Штетата во случај на електричен автомобил чини значително повеќе од споредлив автомобил со мотор со внатрешно согорување“, вели генералниот директор на Генералното здружение на германската осигурителна индустрија. Според сегашната студија на GDV, до 20 отсто помалку штети се пријавени во сеопфатното осигурување за електрични возила отколку за споредливи мотори со внатрешно согорување, но секое штети во просек чини до 25 отсто повеќе.
Клиентите бараат поевтино
Осигурениците претходно можеа да се надеваат дека осигурувањето на моторни возила кај еден давател ќе доведе до склучување нови, попрофитабилни осигурителни полиси во наредниот период.
Клучен збор: лојалност на клиентите. Меѓутоа, денес, во ерата на онлајн порталите за споредба, клиентите се многу поподготвени за промена и имаат тенденција да го изберат осигурувањето кое е најевтино. Застапниците на потрошувачите исто така препорачуваат редовни споредби и, доколку е потребно, префрлување – иако префрлањето не секогаш автоматски значи пониски премии.
Финансискиот регулатор Бафин, исто така, ја предупреди осигурителната индустрија за зголемување на цените на осигурувањето на моторни возила.
Според германските медиуми, осигурениците правеле „понекогаш претерано оптимистички претпоставки“ за можните идни износи на штети.
Според финансискиот регулатор, ова мора да се промени: осигурителните компании кои трајно работат со загуба не се прифатливи, вели Бафин во писмото до осигурителната индустрија.