Вашингтон е загрижен за развојот на ситуацијата во базата Реам во Камбоџа и се сомнева дека Кина би можела да ја искористи Камбоџа за да го прошири своето воено влијание на глобално ниво.
Кина има една од најмоќните армии во светот, но во однос на военото присуство во светот е далеку зад САД. Сепак, главните светски конкуренти не се натпреваруваат само на економската арена, туку Кина со години работи на зајакнување на своите воени капацитети, пишува во неодамнешната анализа на британски Би-би-си.
Има само една странска база со која управува Кина, а тоа е база во Џибути, сиромашна земја во Рогот на Африка, географски значајна поради нејзината позиција како трговски и поморски центар. Камбоџа би можела да стане втората земја со постојано кинеско воено присуство, иако Кина и Камбоџа негираат дека тоа е така, пренесува Јутарњи.хр.
„Отворена за употреба“
Камбоџанската влада инсистира дека базата Реам е воена база во Камбоџа, „отворена за употреба од сите пријателски морнарици“, сепак, има се повеќе докази дека Кина ги користи своите сè посилни економски врски со Пном Пен за да ја зајакне својата воена позиција во регионот. , пишува Би-Би-Си. Сателитските снимки покажуваат дека во базата Рим има корвети на кинеската морнарица. Пристаништето на кое се закотвени е изградено со кинески пари и секако е доволно големо за многу поголеми воени бродови, забележува истиот извор.
Камбоџанската влада постојано негираше дека станува збор за тајна кинеска база, повикувајќи се на одредба во уставот на Камбоџа која забранува какво било постојано странско воено присуство во земјата. „Ова е база на Камбоџа, а не Кинеска. Камбоџа е мала, нашите воени капацитети се ограничени. Ни треба повеќе обука од странски пријатели, особено Кина“, изјави за Би-Би-Си Сеун Сем, научник од Кралската академија на Камбоџа.
Сепак, поради брзото зајакнување на поморската моќ на Кина и фактот дека Кина денес има повеќе бродови во својата морнарица од САД, американската администрација внимателно ја следи ситуацијата. Загриженоста е поттикната од долгогодишната политика на Кина за големи инвестиции во глобалната инфраструктура преку иницијативата „Појас и пат“. Тоа е политика на изградба на воздушни и поморски пристаништа, патишта, железници и друга инфраструктура за која Пекинг тврди дека е во служба на кинеската трговија и помага во одржувањето на просперитетот и мирот во светот.
Сепак, според кинескиот закон, целата кинеска инфраструктура мора да биде изградена и според воените стандарди.