Тестот северен елен е еден од најважните тестови на автомобили во областа на активната безбедност. Ви овозможува да ја процените способноста на автомобилот да изврши брз маневар за избегнување. Ова веројатно беше првпат тест северен елен да се направи без возач.
За прв пат автомобил го помина овој тест без интервенција на возачот. Кој го направи тоа? Кинезите, се разбира. Поточно, IM L6, кој е создаден од шангајскиот гигант SAIC.
Тестот беше измислен во Шведска во 1970-тите. Тоа беше одговор на проблемот со северен елен кој излегува од грмушки или дрвја на патот во последен момент. Оттука и неговото име. Тестовите се организирани од шведскиот магазин Teknikens Världs.
Тестот се изведува на суви површини. Конусите ја означуваат трасата во форма S за да ја симулираат пречката, патот и рабовите на патот. Често, наместо пречка, се поставува модел на северен елен. Во автомобилот што се тестира, има по едно лице на секое седиште кое носи појас. За да го помине тестот, автомобилот мора да помине одредена рута со брзина од 72 km/h без да удри во конусите.
Автомобилот кој го држи рекордот може да биде изненадување за многумина, бидејќи не е спортски автомобил кој има брзи свиоци во крвта. Најдобриот резултат е на Citroen Xantia V6 чија брзина од 85 km/h е непобедлива од 1999 година. Ова е благодарение на активниот систем за суспензија, кој е дизајниран да го спречи автомобилот да се превртува при брзо влегување во свиок. Најдобар резултат меѓу електричните автомобили го има Mini Cooper SE со резултат од 78 km/h.
Сепак, тестот L6 не го направија Швеѓаните, туку Кинезите. Она што е невообичаено е тоа што автомобилот го помина тестот без возач – целосно автономно.