Има ли подобар начин да се прослави 30-годишнината од победата во Ле Ман отколку со целосно бескомпромисен супер автомобил? Британскиот специјалист Lanzante го направи токму тоа, претставувајќи го 95-59, ѕвер со V8 мотор.
Тој е со три седишта, исто како оригиналниот McLaren F1, а денес и модели како GMA T.50 и McLaren Speedtail. Lanzante го разви својот 95-59 на модифицирана верзија на модерната платформа на McLaren.
Моќ од срцето на McLaren
Во срцето на 95-59, обоен во препознатливата Ueno Grey боја, се наоѓа добро познатиот 4,0-литарски двоен турбо V8 мотор од McLaren. За таа пригода, тој е усовршен за да развие повеќе од 850 коњски сили и 881 Nm вртежен момент. Моќта се пренесува исклучиво на задните тркала преку седумстепен менувач со двојна спојка (SSG).
Иако Lanzante сè уште ги крие официјалните бројки за перформансите, целната тежина од само 1.250 килограми јасно укажува на каков вид брз автомобил станува збор. Концептниот модел претставен на Гудвуд е опремен и со специјален пакет LM30, кој вклучува ковани алуминиумски тркала, издувни цевки од Inconel, титаниумски цевки и завртки и позлатена топлинска изолација базирана на Формула 1. Сето ова ја намалува вкупната тежина за дополнителни 20 килограми.
Дизајн инспириран од борбени автомобили
Каросеријата е целосно изработена од јаглеродни влакна, потпишана од Пол Хаус, дизајнер со богато искуство во работата на моделите P1 и 720S на McLaren. Целиот дизајн е подреден на аеродинамиката и троседот, а „двослојниот“ екстериер особено се издвојува. Според Lanzante, долниот, видлив слој од јаглерод „ја раскажува аеродинамичната приказна“, создавајќи притисок на надолна линија и насочувајќи го воздухот под висок притисок, додека горниот слој елегантно ја обвиткува целата структура.
Дизајнот е заокружен со агресивен заден дел, доминиран од монструозен дифузер и централно поставен издувен систем. Инспирацијата за овој дел од автомобилот, велат тие, е пронајдена во „бруталистичките форми на борбениот авион Ф-22 од петтата генерација“.
Кокпитот во центарот на сè
Низ препознатливата „диедарска“ врата, влегувате во кокпитот, кој буквално бил центар на внимание од самиот почеток. Возачот седи ниско и централно, пред поместениот волан, додека двете седишта за патници се наоѓаат малку позади и пониско, интегрирани директно во шасијата.
Панелите на стаклениот покрив обезбедуваат многу светлина, а минималистичкиот дизајн е надополнет со прекинувачи на конзолата на покривот, исто како во кокпитот на борбен авион. Ланзанте сè уште не објавил фотографии од ентериерот.
Омаж на Ле Ман во само 59 примероци
А името? Тој ја крие приказната за самите почетоци. Ланзанте победи на 24-часовната трка Ле Ман во 1995 година со легендарниот McLaren F1, кој го носеше бројот 59. Тој момент, вели директорот на компанијата, Дин Ланзанте, беше почетна точка за 95-59.
„Нашата цел беше да создадеме автомобил кој е достапен и употреблив“, објасни тој. „Три седишта, простор за багаж, поголем опсег – сакавме да создадеме нешто што сопствениците навистина би го сакале и би можеле да го возат. Да ја испорачаме страста за поседување класичен автомобил, но на модерен начин, со целосен фокус на возачот.“
Ќе бидат произведени само 59 примероци од Ланзанте. Цена? Вистинска зделка: 1,02 милиони фунти плус данок, или околу 1,2 милиони фунти (1,4 милиони евра).