📷Електричниот концепт Renault Filante е дизајниран да поставува рекорди

од Vladimir Zorba
7 прегледи

Францускиот производител Renault е одличен во дизајнирањето електрични автомобили. По прекрасните ретро модели на концептот Renault 5, Renault 4 и Renault 5 Turbo 3E, тој претстави едносед наречен Renault Filante Record 2025.

Станува збор за едносед кој наликува на Бетмобилот од филмовите за Бетмен. Автомобилот изгледа футуристички, но Renault не го заборави своето богато минато при дизајнирањето.

Како што сугерира името, Filante Record 2025 е дизајниран да поставува рекорди, меѓутоа, за разлика од неговите претходници од 1920-тите, 1930-тите и 1950-тите, кои беа фокусирани исклучиво на брзината, овогодинешниот „вселенски брод“ на тркала се истакнува и со својата ефикасност во староста на електричните возила.

Сè, од обликот на капаците на тркалата до тенките тркалезни фарови е дизајнирано и произведено имајќи ја предвид ефикасноста. Како резултат на тоа, целиот автомобил тежи 1.000 килограми, неговата батерија од 87 kWh сместена во подот. Оваа батерија користи технологија cell-to-pack за да ги минимизира волуменот и тежината, а тежи 600 килограми. Затоа, остатокот од автомобилот, вклучувајќи каросеријата, суспензијата, тркалата, електрониката и друго, „тежи“ 400 килограми.

Во конструкцијата се користени јаглеродни влакна, додека сложените делови за кои е потребна екстремна прецизност се направени од алуминиум со помош на 3D печатач. Овој пристап го минимизираше отпадот, па се користеше што помалку суровини.

Тенките гуми се произведени од Мишелин, и иако нема да ги видиме на сериските автомобили наскоро, нивната ефикасност е импресивна. Мишелин вели дека овие 19-инчни гуми имаат отпор на тркалање кој е речиси 40 проценти помал од конвенционалните автомобилски гуми.

Во автомобилот може да се смести само едно лице, кое седи на лесно седиште направено од растеглива ткаенина. Ова седиште се наоѓа над батеријата. Воланот значително се разликува од конвенционалниот, исто како и остатокот од возилото. Наместо тркалезен волан, возачот користи пар рачки, додека на флексибилен панорамски екран може да види информации како што се брзината и преостанатиот опсег.

Футуристичкиот електричен автомобил нема физичка врска меѓу воланот и тркалата, бидејќи користи технологија „управувана по жица“, исто како и „Cybertruck“ на Tesla, а причината за тоа е заштеда на тежина. Истото важи и за сопирачките, коишто имаат технологија „brake-by-wire“ наместо конвенционален хидрауличен систем. Внатре нема ни педала за сопирачките.

Нема детали за погонот на Filante.

Автомобилот ќе биде изложен во февруари во Париз за време на саемот Retromobile, пред да биде пренесен во ветерниот тунел на тестирање. Крајната цел е да се постави нов рекорд по ефикасност во првата половина од оваа година.

Рекордот за ефикасност на електричните возила моментално го држат студентите од германскиот Технички универзитет во Минхен. Нивниот експериментален електричен едносед muc022 помина 2.579,79 километри користејќи батерија од 15,5 kWh во 2023 година. Овој прототип тежок 170 килограми забележа потрошувачка од 0,6 kWh/100 km.

Слични содржини