Како што се зголемува бројот на роботакси Waymo на патиштата (и овој број ќе продолжи да се зголемува во иднина), можеме да очекуваме да се појават сè повеќе проблеми со автономните возила на Google. Засега, за среќа, сите овие проблеми се чини дека се прилично мали и што е најважно, не резултираа со човечки жртви. Неодамна видовме судир на роботакси Waymo и робот за достава кои поминуваат на пешачки премин (додека светлото беше црвено), а светските медиуми ја пренесоа приказната за еден претприемач кој се заглавил во роботакси кое наместо да го однесе на аеродром, кружел на паркинг.
Сега, на интернет се појавија снимки од роботаксија, кои покажуваат дека автомобилите контролирани од компјутер имаат потешкотии да навигираат во некои ретки и необични ситуации. Видеото објавено на Редит покажува возило Waymo кое работниците на градилиштето му го покажуваат правецот во кој треба да оди, но возилото очигледно се изгубило. Додека едниот работник држи знак СТОП, другиот има знак во раката кој им кажува на автомобилите да успорат и со раката им ја покажува насоката во која треба да одат.
Иако ова не е проблем за луѓето, бидејќи тие лесно можат да разберат што значи гест со рака во одредена насока, за роботакси тоа е прилично проблем. Имено, тие се обучени за многу податоци и овие податоци се однесуваат на повеќето ситуации во кои автомобилите можат да се најдат на патиштата. Меѓутоа, во некои случаи се јавуваат ситуации кои се ретки и доколку роботакси не е обучен за вакви сообраќајни ситуации, нема да може соодветно да реагира, а токму тоа е еден од најголемите проблеми со овој тип на возила.
Waymo not doing so great with hand signals
byu/oochiewallyWallyserb inwaymo
Ако Waymo не ја обучил вештачката интелигенција што ги контролира нивните компјутери или автомобили во повеќе слични ситуации, јасно е дека возилото може да се збуни и да не знае точно како да реагира. Како што може да се види на видеото, автомобилот застанал, а потоа накратко тргнал повторно, како да се обидува да го заобиколи работникот за да се врати на маршрутата што му ја дал навигацискиот систем, кој очигледно не содржел никакво известување за работите. После тоа, автомобилот застанал и како што завршува снимката, не се знае што се случило потоа.
Инаку, автомобилите на Waymo се обучени да користат рачни сигнали од сообраќајните полицајци, но во овој случај овие сигнали не ги давале луѓе во полициски униформи, па прашање е дали гестовите со рака што ги покажува работникот се разликуваат од начинот на кој овие сигналите се покажуваат од полициски службеници. Да беа луѓе возачи, јасно е дека немаше да има проблеми со препознавање знаци, но иако тоа е едноставна и логична работа за луѓето, ваквите ситуации се исклучително предизвикувачки за роботакси.
Секој пат кога автономните возила ќе се најдат во ситуација што не можат да ја решат, Waymo започнува да тренира вештачка интелигенција за, доколку се повтори истата или слична ситуација, нивните возила да реагираат правилно, па можеме да очекуваме и од нив да го направат тоа на сличен начин.