„Тесла“ со најдобар резултат во историјата на компанијата

од Vladimir Zorba
374 прегледи

За прв пат во десетгодишната историја на „Тесла“, Елон Маск, шеф на производителот на електрични автомобили со седиште во Калифорнија, не присуствуваше лично на кварталната презентација. Наместо тоа, финансискиот директор Захари Киркхорн им ги пренесе на аналитичарите деловните податоци. 37-годишниот менаџер требаше да објави нови рекорди пред присутните инвеститорите и аналитичарите рано во средата навечер (по локално време) на конференциски повик.

„Нашата компанија постигна значителен напредок во постигнувањето на сите релевантни финансиски показатели во третиот квартал“, рече Киркхорн. „Ние испорачавме вкупно над 240.000 возила, 20% повеќе отколку во претходниот квартал и повеќе од 70% повеќе отколку во истиот квартал од претходната година. Не само што продажбата и производството значително се зголемија и покрај пандемијата, туку и профитабилноста“, истакна тој.

Со раст на профитот од речиси 390% до 1,6 милијарди долари, групацијата го заврши периодот помеѓу јули и септември со најдобриот резултат во историјата на компанијата. Заработката достигна 1,86 американски долари по акција на прилагодена основа, соопшти компанијата во средата. Ова ги надмина просечните очекувања на аналитичарите од 1,67 долари по акција.

Продажбата се зголеми за 57 отсто на 13,8 милијарди долари од очекуваните 13,9 милијарди долари. Групацијата ги надмина очекувањата на многу аналитичари – иако првично акциите реагираа претпазливо, откако нивната цена значително порасна во последните неколку дена. Бруто -маржата на автомобилската компанија, клучен показател за профитабилноста, се зголеми на 28,8% во последниот квартал, без регулаторни заеми.

Резултатите го означуваат деветтиот последователен квартал во профит за 18-години стариот производител на електрични автомобили, и покрај тешкотиите со затворени пристаништа, па дури и со трајни прекини на електричната енергија во Кина, што им отежнува на фабриките да работат со полн капацитет.

Пораката што Киркхорн сака да ја испрати со податоците е јасна: производителот на автомобили со седиште во Калифорнија еволуираше од некогаш стартап компанија во профитабилна глобална корпорација и во голема мера се спротивстави на глобалната криза со чипови, што доведе дури и до суспензија на производството на конкурентите како што е Фолксваген. Во Тесла, од друга страна, сопствените капацитети и создаваат проблеми: Групата не може да изгради онолку автомобили во своите фабрики колку што би сакале клиентите.

Покрај неколку погони во САД и Кина, групата во моментов гради нова гига -фабрика во Гранхајде, Бранденбург. Овде работата се одвива според планот. Според кварталниот извештај, компанијата очекува да ги добие конечните одобренија пред крајот на годината. Тесла првично сакаше да започне со работа со фабриката во јули, но беше попречена од нерешените прашања за дозволи.

„Се трудиме да го зголемиме нашиот капацитет и на тој начин да ја исполниме побарувачката што доаѓа кај нас“, рече Киркхорн. Во моментов, во зависност од регионот, може да потрае неколку месеци за да се достави автомобил „Тесла“ на клиент откако ќе се нарача. Се очекува периодот да се зголеми. „Суштината е дека нема да можеме доволно брзо да го прошириме производствениот капацитет“, призна менаџерот.

Извршниот директор Елон Маск им навести на акционерите на компанијата претходно овој месец дека недостигот на делови придонесува за забавување на производите на Тесла. Компанијата го одложи лансирањето на својот пикап „Cybertruck“ за околу една година. Производството најверојатно ќе започне кон крајот на 2022 година. Производството на долго одложуваниот камион на компанијата, кој првично се очекуваше во 2019 година, е одложено уште подалеку – до 2023 година.

„Во основа бевме ограничени од огромен недостаток во синџирот на снабдување, толку многу синџири на снабдување од толку многу видови, не само чипови“, рече Маск.

Поради истовременото зголемување на цените на многу важни основни компоненти и суровини, клиентите мора да бидат подготвени за подолги периоди на чекање, како и за повисоки цени. На пример, никелот се зголеми за 40% во последните дванаесет месеци, а алуминиумот – за речиси 70%. И двата материјали играат важна улога во ќелијата на батеријата од една страна и во телото од друга – и со тоа влијаат на цената на автомобилот во целина.

„Поради недостаток на делови и непостојана логистика, не успеавме да управуваме со нашите фабрики со полн капацитет“, рече извршниот директор на Тесла, Захари Киркхорн, на прашање од аналитичар, додавајќи дека клиентите треба да чекаат подолго за возилата.

Киркхорн истакна дека компанијата мора да продолжи да се залага за пониски трошоци со оглед на зголемените трошоци за стоки и работна сила. „Треба да го надминеме зголемувањето на трошоците што е надвор од наша контрола“, рече тој.

Аналитичарите очекуваат испораките на возила да продолжат да растат на околу 266.000 во тековниот квартал, според FactSet – овозможувајќи и на компанијата да испорача речиси 900.000 возила на клиентите во 2021 година. Компанијата рече дека има за цел да ги зголеми пратките за повеќе од 50% во споредба со минатата година со речиси половина милион возила.

Кирхорн нагласи дека цените неодамна беа голем предизвик за Тесла. „Во моментов гледаме растечки макроекономски влијанија врз нашата структура на трошоци. Поради долгите рокови на испорака, тешко е да се предвиди дали договорената набавна цена ќе ги одразува реалните трошоци за време на производството. Затоа нашите цени ќе продолжат да растат и да опаѓаат – а понекогаш и нашите одлуки за цените ќе изгледаат бесмислени за купувачите“, рече финансискиот директор. Но, зад ова стои стратегија која зема неколку фактори во предвид.

Покрај тоа, Тесла се обидува да ги намали трошоците за работа на своите клиенти. Производителот на автомобили ја тестира сопствената стапка на осигурување од минатата недела, откако клиентите се пожалија дека многу осигурителни компании бараат превисоки премии за моделите на Тесла. „Работните трошоци се клучни за многу купувачи на автомобили“, рече Кирхорн. Затоа групацијата разви тарифа која би требало значително да ја намали цената на традиционалните осигурителни компании.

Клучот овде е да се проценат податоците за возилото што Тесла ги користи за да го пресмета индивидуалниот ризик од несреќа и потоа да ги прилагоди трошоците на договорот. Во моментов, понудата е наменета само за клиентите во Тексас, бидејќи многу американски држави самостојно ја регулираат својата осигурителна индустрија. На долг рок, сепак, Тесла има намера да понуди осигурување на сите поголеми пазари на кои групацијата е активна, рече Киркхорн.

Акциите на Тесла пораснаа во последните недели, затворајќи на околу 866 долари во средата, блиску до рекордните 883,09 долари во јануари. Акциите амортизираа за помалку од 1% на сесијата по затворањето на берзата, откако компанијата ги објави своите резултати. За годината, нивниот раст е 23%.