Рекламниот бизнис на Facebook не ги оправда очекувањата

од Vladimir Zorba
384 прегледи

Терминот, кој одборот на директори на Facebook најчесто го користи за да ја опише економската состојба на компанијата, всушност треба да е непознат за една разгалена од раст дигитална компанија. Facebook моментално доживува спротивен ветер, изјави извршниот директор Марк Закерберг на презентацијата на финансиските резултати за третиот квартал во понеделникот.

Сепак, менаџерот не мислеше на јавната дебата за сомнителната корпоративна култура, која во моментов главно се одвива во САД. Поскоро, за ажурирање на софтверот на производителот на паметни телефони Apple, што го оневозможува Facebook да собира многу податоци за употреба од iPhone и да ги користи за персонализирано рекламирање, пишува Bloomberg.

Како резултат на тоа, приходите на Facebook не ги исполнија очекувањата помеѓу јули и септември. Со квартални продажби од околу 29 милијарди долари, резултатот беше нешто помал од претходниот квартал. Аналитичарите очекуваа приходи меѓу 29,6 и 30,2 милијарди долари.

Но, од друга страна, Facebook доби повеќе од очекуваното: благодарение на високата оперативна маржа, групата успеа да го заврши кварталот со профит од околу 9,1 милијарди долари.

Facebook соопшти дека откупил 14,4 милијарди долари акции во третиот квартал и го зголемил откупот на акции за 50 милијарди долари. Акциите, кои поскапеа за 1,3 отсто на 328,69 долари на затворањето на сесијата во Њујорк, пораснаа на 344,30 долари на тргувањето по затворањето на берзата. Од почетокот на годината акциите поскапеа за 20%.

Во текот на изминатата година, Facebook ги искористи блокадите поврзани со Ковид-19, што значеше дека луѓето ги користеа мрежите на компанијата за да се поврзат со најблиските и да уживаат во дигиталната забава. Како што луѓето поминуваа повеќе време на интернет, огласувачите префрлаа повеќе од нивните буџети на Facebook и други апликации за социјални медиуми за да стигнат до клиентите. За да го одржи овој моментум, Facebook инвестира во нови начини за комуникација со бизнисот и продажба на стоки директно на клиентите.

Сепак, откако неколку четвртини предупредуваше дека бизнисот ќе биде засегнат од ажурирањето на софтверот на Apple, социјалната мрежа сега може да ја почувствува тежината на оваа промена, која им дава на корисниците поголема контрола врз тоа како се следи нивната онлајн активност – критична алатка што Facebook ја користи за прикажување реклами на одредени групи.

За претстојниот четврти квартал, финансискиот директор Дејв Венер предвидува продажба во опсег помеѓу 31,5 и 34 милијарди долари.

Венер намерно остана нејасен со широкиот опсег. Сè уште не е јасно како точно ажурирањето на Apple ќе влијае на божиќниот бизнис, во кој Facebook обично заработува многу пари од реклами. Покрај тоа, во сегашната економска ситуација, многу клиенти страдаат од недостаток на суровини, што исто така веројатно ќе има негативен ефект врз обемот на рекламирање.

Facebook, исто така, може да се соочи со ефектите од глобалното забавување на понудата на делови и стоки за широка потрошувачка, што ќе ги поттикне огласувачите да прекинат со некои трошоци пред сезоната на празници за да избегнат промовирање на стоки што можеби нема да можат да ги испорачаат. Минатата недела, конкурентот на социјалните медиуми Snap Inc. ги предупреди инвеститорите за проблеми со синџирот на снабдување што го попречуваат нејзиниот сопствен бизнис во декемврискиот квартал, предизвикувајќи загриженост кај другите компании кои се потпираат на дигитално рекламирање за поголемиот дел од нивните приходи.

Facebook ја повикува на помош вештачката интелигенција

Во случај на ажурирање на Apple, социјалната мрежа има намера да преземе повеќе контрамерки – и да користи вештачка интелигенција (ВИ), на пример, за да добие дополнително знаење за своите корисници за да ја зголеми точноста на рекламите специфични за целта. Но, тоа е долгорочен проект, рече Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook.

Но, друг проект е од најголема важност за Закерберг. Шефот на компанијата сака да изгради „метаверзум“ во наредните години и повторно да ја прилагоди компанијата за оваа намена. Повеќе детали се очекуваат во четврток. Тогаш се очекува да биде објавено и новото име на компанијата.

Сепак, Закерберг веќе најави дека ќе инвестира милијарди во проектот. Само оваа година се очекува дека профитот ќе биде намален за околу 10 милијарди долари.

„Ќе ги зголемиме инвестициите во наредните години“, рече Закерберг. „Метаверзумот“ треба да отвори 10.000 нови работни места само во Европа.

Тоа е, исто така, обид да се заштити од идните тешкотии, како што се ажурирањата на софтверот од производителите на уреди кои потенцијално го загрозуваат деловниот модел на Facebook. Бидејќи „метаверзумот“ мора да биде повеќе од социјална мрежа која се движи во виртуелна реалност. Закерберг зборува за „екосистем“ составен од хардвер, софтвер и дигитална содржина.

Обвинувања за „украсена“ статистика на потрошувачите

Покрај производителот на очила за виртуелна реалност Oculus Rift, за успехот на визијата мора да придонесат и околу 3,58 милијарди корисници, кои според истражувањето на компанијата влегуваат најмалку еднаш месечно на една од платформите на групата, т.е. на Facebook, Instagram или WhatsApp.

Дневните активни корисници на мрежата на компанијата се зголемија на 2,81 милијарди, се вели во соопштението на Facebook во понеделникот, во споредба со прогнозите на аналитичарите од 2,77 милијарди. Ова предизвика раст на цената на акциите на компанијата за околу 2% во проширеното тргување. Повеќето од нив сè уште се должат на главната платформа, која има околу 2,9 милијарди месечни и околу 1,9 милијарди дневни корисници. Во поново време, групата мораше да се справи со силна конкуренција, особено од помладите корисници, на платформите Tiktok и Snapchat.

Сепак, бројките се апсолутни – тоа значи дека се пријавени и лажни сметки и двојни регистрации на индивидуални корисници. Самиот Facebook го одредува уделот на оние корисници кои генерално се бескорисни за рекламирање на 10%. Но, некои сугерираат дека Facebook го потценува овој дел.

При објавувањето интерни документи на Facebook од страна на свиркачот Френсис Хоган, стана познато дека бројот на дневни корисници на возраст меѓу 18 и 24 години веќе неколку години опаѓа. Се вели дека бројот на бескорисни корисници е значително поголем од официјално наведеното, што самата компанија го негира.

Ситуацијата е заканувачка

Но, ова нема да биде прв пат Facebook да мора да признае недолично однесување во ретроспектива. Во 2019 година, на пример, групата платила околу 40 милиони долари на огласувачи во вонсудска спогодба, бидејќи статистиката за гледање видеа понекогаш била преувеличена за 900 проценти.

Трендот се заканува – и постојат сериозни стравувања дека Facebook може да ја изгуби важноста како најголема социјална мрежа во светот. Тоа нема да биде прв пат онлајн гигант да се соочи со ненадеен пад по наглото покачување.

Закерберг се гледа себеси како жртва на медиумите.

„Добронамерната критика ни помага да станеме подобри“, рече менаџерот за откритија во изминатите неколку недели.

„Но, она што го гледаме овде е координирана акција во која протечените документи се користат конкретно за да се наслика погрешна слика за нашата компанија“, додаде тој.

Слични содржини