Германски Volkswagen има се повеќе проблеми со набавките, особено со чиповите, а неговата позиција во преговорите во некои случаи е значително ослабена, призна шефот на секторот за набавки Мурат Аксел.
„Никогаш не разговаравме со рударските компании, а сега го знаеме нивниот бизнис модел. Веќе не е доволно да се потпреме на главните добавувачи, мораме самите да гледаме „зад завесата“, рече Аксел.
Volkswagen минува низ промена, порано ги диктираше условите на пазарот, а сега е помал и помалку важен клиент за добавувачите во нови важни области, како софтверот, објасни шефот за набавки.
Други компании нарачуваат милиони чипови неделно или дневно, а VW бара милион годишно, што ја намалува неговата преговарачка моќ, објасни Аксел.
„За продавачите на софтвер, ние сме мал играч, а не голем“, додаде Аксел.
Запрашан како тој моментално гледа на ситуацијата со снабдувањето со чипови, Аксел рече дека очекува мало смирување на тензиите во следната година, но според него, VW сè уште не може да биде во чекор со побарувачката и некои брендови се распродадени во 2023 година.
Создадовме и база на податоци што треба да ни овозможи да ги предвидиме геополитичките, природните и ризиците од синџирот на снабдување, како што направивме за финансиските ризици по финансиската криза во 2008 година, додаде Аксел.