Италијанската Серија А почна да привлекува големи меѓународни заемодавци и гиганти во приватниот капитал додека иконската фудбалска лига се обидува да ги зацврсти своите финансии по години мака да најде спонзори.
Серија А, во која настапуваат ѕвезди како ПАуло Дибала, Лаутаро Мартинез и Тео Ернандез, неодамна доби изрази на интерес за финансирање на нејзиниот медиумски бизнис од спонзори, вклучувајќи ги Goldman Sachs, JPMorgan Chase & Co и Deutsche Bank, според луѓе запознаени со ова прашање.
Според извештајот на Il Sole 24 Ore во вторникот, интерес покажале и Citigroup Inc., Apollo Global Management Inc., Carlyle Group Inc. и Searchlight Capital Partners.
Инвеститорите се повеќе се заинтересирани за финансирање на медиумските бизниси на европските фудбалски лиги во обид да искористат профитабилни приходи од радиодифузијата. Кон крајот на 2021 година, CVC Capital Partners со седиште во Луксембург склучи договор од 2 милијарди евра (2,2 милијарди долари) со шпанската LaLiga, инвестирајќи во новосоздадена компанија која и дава дел од приходите од емитувањето. За возврат, клубовите од првата и втората лига на Шпанија добиваат пари за инвестирање во инфраструктурата, но и за отплата на долгови и потпишување договори со играчи.
Германското професионално фудбалско тело Deutsche Fussball Liga GmbH, исто така, се подготвува да ги продолжи разговорите со приватни фирми за продажба на пакетот медиумски права, објави Блумберг во понеделникот.
Серија А доби седум изрази на интерес и ќе се сретне со потенцијалните понудувачи во следните две недели, изјави извршниот директор на лигата Луиџи де Сиерво во интервју за државната телевизија Раи. Претседавачот Лоренцо Казини, исто така, ќе присуствува на состаноците, а директорите ќе известуваат за состанокот на лигата на 24 февруари, додаде Де Сиерво.
„Италијанските клубови, со исклучок на неколку како Наполи и Фиорентина, доживуваат фундаментален недостаток на ликвидност“, рече Андреа Сартори од Football Benchmark, консултантска компанија за спортски бизнис. „На крајот, сите средства собрани од лигата ќе бидат распределени меѓу клубовите. Ќе им биде многу потешко да подигнат долг поединечно.
Серија А некогаш важеше за прва фудбалска лига во светот, во која настапуваа легенди како Паоло Малдини и Алесандро Дел Пјеро, но со години страдаше од финансиска запоставување. Според Deloitte, приходите за сезоната 2020/2021 погодена од Ковид-19 биле околу 2,5 милијарди евра, додека англиската Премиер лига генерирала повеќе од двојно повеќе.
Посебен обид да се продаде удел од 2 милијарди долари во компанија за да ги задржи нејзините медиумски права не успеа во 2021 година, откако не успеа да освои доволно клубови. Инвестицијата привлече голем број додворувачи, меѓу кои и Advent International, CVC Capital Partners и италијанскиот фонд FSI.
Лигата, исто така, мораше да се справи со уште еден скандал со Јувентус – еден од неговите најуспешни тимови, во сопственост на семејството милијардер Ањели – откако Италијанската фудбалска федерација му одзеде 15 поени по истрагата за сметководствени практики.
Подоцна оваа година, италијанската лига ќе започне аукција за правата за пренос на следните три сезони. Во 2021 година, DAZN Group Ltd ги доби правата да стане главен домашен емитувач на првенството, победувајќи го Sky Comcast Corp. за договор кој вклучува исплати од околу 2,5 милијарди евра во текот на трите сезони.