Заборавете на евтините авионски билети. Според сите пресметки, патувањето наскоро ќе бара да се посегне длабоко во џебот, бидејќи билетите за меѓународни летови најверојатно ќе продолжат да растат.
Цените на меѓународните авиони веројатно ќе продолжат да растат во следните 10-15 години. Цената на одржливите горива се очекува да ги зголеми и онака високите цени, според Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт, ИАТА.
Зголемената побарувачка за патувања по пандемијата Ковид доведе до драстично зголемување на цените на многу линии, а ИАТА вели дека клиентите може да очекуваат да платат повеќе за билети бидејќи авиокомпаниите ја зголемуваат нивната употреба на ретки „позелени“ авионски горива како одговор на владините наредби за намалување на емисиите на јаглерод во авијација.
Вили Волш, главен извршен директор на ИАТА и поранешен извршен директор на British Airways, рече: „Ќе бараме се повеќе и повеќе SAF (одржливо воздухопловно гориво) а тоа значи се повеќе и повеќе трошоци“.
Волш истакна дека некои економисти веруваат дека одржливите горива на крајот би можеле да станат поевтини од керозинот, додавајќи: „Во следните 10-15 години сигурно ќе има значително зголемување на трошоците за гориво. Освен ако нема некое компензирачко намалување на другите трошоци, но не го гледам тоа во моментов. Тогаш луѓето треба да очекуваат дека ќе има зголемување на просечните цени на билетите.“
„Ова ќе значи повисоки цени, бидејќи одржливото авионско гориво е поскапо од вашето традиционално авионско гориво. И додека се движиме кон нулта стапка на емисии, тоа ќе чини малку пари“, додаде тој.
Трошоците за авионски патувања значително се зголемија бидејќи цените на нафтата пораснаа по руската инвазија на Украина, а пораснаа и трошоците за работна сила. Волш, исто така, укажа на ограничениот капацитет поради недостаток на резервни делови, поради што некои авиокомпании не можат да управуваат со нивната целосна флота.
И покрај многу повисоките цени што патниците треба да ги платат на многу линии ова лето, ИАТА рече дека нејзината анализа покажала дека цените во светот на почетокот на 2023 година сè уште се околу нивото од 2019 година, бидејќи заостанале зад инфлацијата од ерата на пандемијата.
Минатата година, Ryanair рече дека ерата на ултра евтини летања е завршена. Претстојното влијание на SAF беше предложено во неодамнешното ажурирање на планот за одржлива авијација на Велика Британија, кој има за цел да постигне нула емисии до 2050 година. Тој план во голема мера се потпира на неутрализирање, SAF и замена на флотите со авиони со поекономична потрошувачка на гориво за да се намалат нето емисиите.
Поради повисоките цени, се предвидува дека ќе летаат помалку луѓе во наредните децении. Овој „ефект на намалување на побарувачката“ би изнесувал околу 14 проценти од намалувањата потребни за да се постигне целта.
Сепак, авиокомпаниите известуваат за зголемување на тарифите и покрај повисоките цени. Претседателот на Емирати, Сер Тим Кларк, рече дека побарувачката за авионски патувања, дури и во премиум кабини со високи цени, пркоси на економската мудрост. „Минатата зима, за секое продадено место, пет луѓе го сакаа… Можевме да го дадеме на аукција ако сакавме“, рече тој.
„Луѓето кои летаа по старите цени, се насобраа и покрај новите, повисоки цени. Едноставно, се чини дека нема смисла на начин како што тоа го разбиравме“, додаде тој.
Кларк, чија авиокомпанија беше истакнат противник на намалувањата на капацитетот наметнати минатото лето во лондонскиот „Хитроу“, ја предупреди британската влада дека мора да направи повеќе за поддршка на меѓународната авијација.
„На Велика Британија и треба сета помош што може да ја добие. Ако ќе успеат со Брегзит, и ќе се збогуваат со Европа, тоа не е местото каде што треба да бидеме, ние треба да бидеме во Кина, Индија, Австралија, Америка, тогаш мора да преместите луѓе и стоки до тие места. Затоа, капацитетот на авиокомпанијата е од витално значење. Ако Владата на Велика Британија го изгуби тоа, тие ќе ја платат цената“, заклучи тој.