Volkswagen работи на електричниот хечбек ID.1 за помалку од 20.000 евра, кој ќе се појави на пазарот во следните пет години како дел од обновените напори на автомобилските компании да произведуваат електрични модели со пристапни цени.
Новиот EV ќе служи како духовен наследник на градскиот автомобил e-Up и треба да понуди слична комбинација на компактно пакување и основна технологија.
Користејќи ја новата електрична платформа на која ќе се засноваат слични модели од брендовите Cupra и Škoda, ID.1 ќе се наоѓа во гамата под идната сериска верзија на неодамна прикажаниот концепт ID.2all, кој VW има намера да го продава за околу 25.000 евра.
Главниот финансиски директор на групацијата Volkswagen, Арно Антлиц, неодамна изјави дека верува оти компанијата може да испорачува електрични автомобили по оваа цена, наведувајќи ја појавата на поевтини материјали за батерии и методи на производство.
„Засега, ние сме прилично уверени дека можеме да ја достигнеме таа цена“, рече тој. „Има многу иновации од техничката страна. Овој автомобил ќе ги има првите батериски ќелии од нашата фабрика во Валенсија. Дотогаш ќе имаме многу поголем волумен. Исто така, видовме мало подобрување или олеснување на цената на суровините. Значи, од оваа перспектива, ние сме сосема уверени дека можеме да ја достигнеме целта од 25.000 евра и, во исто време, да имаме пристојна маржа“.
Коментарите на Антлиц конкретно се однесуваа на одржливоста на производството на ID.2, но таквиот развој може да има огромни импликации за изводливоста на ID.1.
Деталите за архитектурата на новиот автомобил допрва треба да се откриваат, но тој ќе се разликува од платформата MEB Entry што ја споделуваат ID.2, Cupra Raval и компактниот кросовер на Skoda, а сите ќе се произведуваат во Шпанија од 2025 година.
Новата платформа ќе биде развиена од групацијата Volkswagen, а се верува дека Škoda ќе има клучна улога.
Името на моделот допрва треба да се финализира. Сепак, шефот на брендот Volkswagen, Томас Шефер, одби да ги отфрли ID.1 или ID.Polo – иако рече дека употребата на класичните имиња на моделите ќе биде резервирана за вистинските „наследници“ на оригиналите. Тоа може да се утврди со тоа дали претстојните регулативи за Euro 7 го прават остварливо VW да ја развива следната генерација на Polo со мотор со внатрешно согорување.
ID.1 ќе биде возило фокусирано на градот, така што опсегот ќе биде помал проблем од многу електрични возила, што ќе овозможи релативно мала батерија.
Volkswagen разви литиум-железо-фосфатна батерија од 38 kWh за ID.2all и ова веројатно ќе биде највисокиот капацитет што се смета за новиот модел. Тој сепак потенцијално би обезбедил опсег од нешто помалку од 200 милји (околу 320 км), што ќе им конкурира на Mini Electric и електричниот Fiat 500.
Развојот на батериите е клучен за намалување на цената на автомобилите, при што групацијата Volkswagen става голем акцент на развојот на унифицирана технологија за ќелии на батерии што може да се примени кај сите нејзини брендови и потенцијално да ги намали трошоците до 50%.
Производството исто така ќе биде витален фактор за намалување на трошоците. Шефер навести дека моделот може да се произведува на пазари како што е Индија, каде што VW Group има производствен капацитет и каде што трошоците за производство се поевтини. Сепак, Шефер посочи дека ќе се нуди во Европа, а тарифните правила значат дека е можно локално производство.