Американски трговски синџир почна да продава златни прачки, веднаш ги „снема“

од Vladimir Zorba
408 прегледи

Американскиот синџир на големо Costco неодамна почна да нуди златни шипки од една троја унца (31,1 грама) со врежан профил на римската божица Fortune. Побарувачката е огромна, што покажува дека американските инвеститори бараат безбедно засолниште во услови на голема неизвесност на пазарите на капитал

Според швајцарската компанија PAMP, која управува со една од најголемите рафинерии за благородни метали во Швајцарија, прачката Lady Fortuna е еден од најбараните златни производи.

Златната божица е особено добро примена од американските клиенти. „Прачките, достапни на веб-страницата на Costco, се распродадоа за неколку часа откако беа понудени на интернет“, рече главниот финансиски директор на синџирот, Ричард Галанти.

За да купите златни прачки, мора да сте член на клубот Costco. Членството чини 60 или 120 долари годишно, во зависност од пакетот. Членовите имаат соодветна клиентска картичка и можат да добијат попуст на одредени понуди и производи или да купат златни прачки во онлајн продавницата. Нивната цена се прикажува само на членовите, а можат да купат најмногу две прачки. Costco наводно наплаќа околу 1.900 долари по прачка. Инаку, унца злато на берзата моментално чини околу 1.825 долари.

Големата побарувачка за злато во супермаркетите е показател дека американските инвеститори стануваат нервозни. Имено, американската берза значително се лизна од средината на септември.

„Индексот на страв и алчност“, кој ја мери нестабилноста на берзите, значително се зголеми од средината на септември. Изгледите за подолг период на високи каматни стапки, утврдени од американската централна банка, ги притискаат пазарите. Затоа златото се повеќе се бара како безбедно засолниште во сегашното опкружување.

Трговците со злато во Германија, исто така, забележуваат зголемена аверзија кон ризик. Речиси цела година имаше прекумерна понуда. На секои четири купувачи на злато имало шест продавачи, според трговецот со злато Pro Aurum. Во последно време работите изгледаат поинаку: „Осум од десет трансакции сега се управувани од купувачите“.

Во Pro Aurum не гледаат никакво панично купување во моментов, но забележуваат зголемување на побарувачката за физички благородни метали. За тоа придонесува и фактот што цената на златото, пресметана во евра, значително падна од летото. Минатата пролет, троја унца злато чинеше повеќе од 1.850 евра, а сега е 1.745 евра.

На крајот на септември цената на златото значително се лизна. Сосема е можно дека предноста сега ќе ја искористат не само инвеститорите кои ја сакаат безбедноста, туку и оние кои шпекулираат за краткорочно закрепнување на цената.

Три производи во моментов се особено барани во Pro Aurum: златници од една унца Krugerrand, прачки од 100 грама и прачки од една унца, како оние во Costco онлајн. Како инвестиција, шипката е подобра од монетите бидејќи чини помалку да се кова. Оттука, купувачите плаќаат малку помала премија над цената на чистото злато за шипки отколку за инвестициски монети.

На долг рок, има добри шанси цената на златото да порасне. Голем дел од благородниот метал складиран под земја е веќе ископиран и стапката на производство опаѓа. Тоа треба да ја зголеми цената порано или подоцна. Покрај тоа, централните банки значително го зголемија купувањето на злато од почетокот на војната во Украина, поддржувајќи ја неговата цена и покрај послабата севкупна побарувачка оваа година.

Слични содржини