Ништо од автономните возила пред 2035 година

од Vladimir Zorba
1,8K прегледи

Возбудата околу автономните возила трае со години, а врвот го достигна пред пет години. Денес, по подобро разбирање на сложеноста на системот за автономно возење, како и на афинитетите на возачите, оптимизмот стивна, а плановите за имплементација на т.н. системи за авто-пилот – доцнат.

Ништо пред 2035 година

Оваа теза ја потврдува и најновото истражување на консултантската куќа S&P Global која во својот посебен извештај го поместува терминот и опсегот на имплементација на технологијата за автономно управување. Тие предвидуваат дека технологијата ќе биде прифатена во секојдневниот живот најрано до 2035 година и тоа во ограничен обем.

Иако Google го лансираше првиот прототип на самоуправувачко возило уште во 2015 година, S&P заклучува дека автономните возила не се и нема да бидат достапни уште некое време. Затоа заборавете дека ќе го стартувате автомобилот, ќе ја напишете локацијата на вашиот годишен одмор на 300 километри и потоа ќе легнете додека не стигнете до целта, пишува „Index“.

Автономијата на ниво 5 е највисокото ниво што системот треба да го понуди, а ќе биде достапен на ограничена основа најрано во 2035 година.

„Возило што може да оди секаде и да прави сè што може да направи човек возач нема да биде јавно достапно пред 2035 година, а веројатно и некое време потоа“, рече Џереми Карлсон, помошник директор за автономија во S&P Global Mobility.

Дотогаш, ќе возиме исклучиво будни и со рацете на воланот, додека студијата оптимистички гледа на некои пониски нивоа на системи за автономно возење. „Изгледите за имплементација на истите основни технологии во Ниво 2+ и Ниво 3, па дури и за некои форми на Ниво 4, се далеку поголеми и сигурно ќе се случат во многу пократка временска рамка“, велат од консултантската куќа.

Според нивните прогнози, дури третина од новите возила ќе бидат опремени со пониски нивоа на автономно возење до 2035 година.

„Автоматизирано, а не автономно“ е јасно новиот фокус на автомобилската индустрија откако ќе се земат предвид сите околности.

Роботакси пред приватни возила

S&P предвидува дека во 2035 година, 6 отсто од возилата ќе достигнат автономија на ниво 4. Превозници ќе бидат компании кои планираат да користат самоуправувачки автомобили за такси услуги или за услуга за споделување на возење. Студијата вели дека во 2035 година ќе бидат продадени најмногу 800.000 вакви возила.

Ваквите автономни возила ќе се користат со роботакси во строго мапирани подрачја каде со можност за активна работа со интензитет од 20 часа дневно, ќе им донесат дополнителен приход на компаниите.