ЗНАЕЛЕ дека роботските такси тешко гледаат деца, но сепак ги држеле на пат.
Одредени медиуми објавија нов потенцијален проблем на давателот на услугата робо-такси.
И додека ги чекаме првите роботски такси во Европа, робот-такси од одредени американски градови се пензионираат или добиваат човечки надзор во вид на контролори на возачкото седиште. Барем кога станува збор за Cruise, компанија која беше принудена да го ограничи, па дури и да го прекине своето работење по неколку забележани сообраќајни спорови.
Сега во јавноста доаѓаат нови информации. Така пишува The Intercept, повикувајќи се на внатрешните материјали на компанијата до кои дојде. Според нив, компанијата чии роботски такси со години превезуваат патници во нивните автономни возила (AV) во Хјустон, Далас, Мајами и Сан Франциско има проблеми со препознавањето на децата во сообраќајот.
Имено, системот за управување со овие самоуправувачки возила при мониторинг на животната средина констатираше проблеми во откривањето на децата. Тие се помали, често имаат тешко предвидливи траектории, па дури и поголеми осцилации во брзината на движење, а сето тоа влијае на можноста за нивно откривање.
Ова го откриваат архивите на претходните внатрешни разговори во компанијата, според кои автомобилите без возач на Cruise имаат два проблеми: тешко откриваат големи дупки на патот и имаат многу проблеми да ги препознаат децата во одредени сценарија, поради што ризикувале да ги удрат. „Cruise автономниот автомобил можеби нема да обезбеди дополнителна грижа за децата“, вели една внатрешна проценка за безбедност.
На роботаксијата, се вели, сè уште „им треба способност да ги разликуваат децата од возрасните за да можеме да бидеме дополнително внимателни околу децата“. Најголемата загриженост е што робо-таксито може да вози пребрзо во близина на пешачки премин или дете кое оди по патот.
„Врз основа на резултатите од симулацијата, не можеме да ја исклучиме можноста детето да биде удрено од целосно автономно возило“, се вели во една проценка. Во друго пробно возење, возилото Cruise успешно откри кукла со големина на дете, но сепак го удри со страничниот ретровизор со 45 km/h.
Она што ја загрижува американската јавност е тоа што Cruise сепак ја задржа својата флота од роботски такси по американските патишта. „Ова ме чини како крајно неодговорен на ниво на управување да одобрувам и спроведувам распоредување или тестирање без возач и јавно да покажам дека системите се разумно безбедни“, рече Брајант Вокер Смит, професор по право на Универзитетот во Јужна Каролина и инженер кој студира автоматизирана возење.
Во изјавата, портпаролот на Cruise го повтори ставот дека иднината на автономните автомобили ќе го намали бројот на несреќи и смртни случаи на патиштата. „Нашите операции без возач отсекогаш ги надминувале човечките репери, и ние постојано ги проценуваме и ублажуваме новите ризици за постојано да се подобруваме“, рече Ерик Мозер, директор за комуникации на Cruise. „Имаме најниска толеранција на ризик за контакт со деца и ги третираме со највисок безбедносен приоритет. Ниту едно возило – управувано од луѓе или автономно – нема да има нула ризик од судир“, нагласи тој.
Како и да е, најновите настани дефинитивно ја разнишаа довербата во роботските такси, односно овој вид транспорт и уште еднаш покажаа колку е сложена автоматизацијата на управувањето со патниот сообраќај.