Tesla Inc. повлекува повеќе од 2 милиони возила откако врвниот американски регулатор за авто-безбедност откри дека неговиот систем за помош на возачот „Автопилот“ не прави доволно за да спречи злоупотреба.
Овој потег е резултат на повеќегодишна истрага за дефектите на Националната управа за безбедност на сообраќајот на патиштата (NHTSA), која ќе остане отворена додека агенцијата ја следи ефективноста на поправките на Tesla. Портпаролот на NHTSA рече дека истрагата утврдила дека мерките за безбедност на возачот на Tesla се несоодветни.
„Автоматизираната технологија ветува дека значително ќе ја подобри безбедноста, но само кога се применува одговорно“, изјавија во средата претставници на NHTSA. „Денешната акција е пример за подобрување на автоматизираните системи со ставање приоритет на безбедноста“.
Tesla во својот извештај за отповикување рече дека очекува да започне со распоредување на безжичен софтвер кој ќе вклучува дополнителни контроли и предупредувања на или кратко по 12 декември. Акциите на автомобилскиот производител паднаа за цели 1,6 отсто на 233,30 долари пред почетокот на редовното тргување, пренесе Блумберг.
Повлекувањето е второ оваа година во кое се вклучени автоматизираните системи за возење на Tesla, кои се под зголемена контрола по стотици несреќи – од кои некои резултираа со смртни случаи. Додека извршниот директор Елон Маск со години предвидуваше дека производителот на автомобили е на работ да понуди целосна автономија.
Автоматскиот пилот е стандарден кај секоја нова Tesla. Користи камери за да ја усогласи брзината на возилото со околниот сообраќај и им помага на возачите да управуваат во јасно означените ленти.
Tesla продава функционалност на повисоко ниво што ја нарекува FSD Beta од крајот на 2016 година. Тој сет на функции беше отповикан во февруари, откако NHTSA изрази загриженост дека Tesla го користи системот за возење на нелегални или непредвидливи начини, вклучително и брзо возење и неуспех да запре.
Кон крајот на минатата година, Маск рече на X, платформата порано позната како Twitter, дека Tesla ќе ја ажурира FSD Beta за да им даде на некои возачи опција да ги оневозможат предупредувањата што ги советуваат да ги стават рацете на воланот. NHTSA побара од компанијата повеќе информации неколку дена подоцна.
Агенцијата отвори повеќе од 50 специјални истраги за несреќи во кои учествуваа автомобили на Tesla за кои постои сомневање дека се поврзани со автопилот, при што темпото на истраги се зголемува под администрацијата на Бајден.
Регулаторите што ги испитуваат системите за возење на Tesla ги надминуваат NHTSA. Компанијата во јануари објави дека добила барања за документација од Министерството за правда во врска со Autopilot и FSD Beta. „Блумберг“ исто така објави тој месец дека Комисијата за хартии од вредност ја истражува улогата на Маск во обликувањето на барањата на Tesla за самоуправување.