Опсегот на електрични автомобили се зголемува

од Vladimir Zorba
157 прегледи

На тековниот екотест на германскиот автомобилски клуб (ADAC), беше тестиран опсегот на 39 нови електрични автомобили. За таа цел, ADAC користи тест циклуси што самиот ги создал, комбинирајќи ја потрошувачката на WLTP и циклусите на возење на автопат. Тоа е чекор поблиску до реалноста отколку мерењата WLTP, кои производителите ги користат за да ги одредат нивните официјални бројки на опсегот.

Според ADAC, досегот во 2023 година бил во просек седум километри подолг во споредба со претходната година. За тестираните електрични автомобили, просечното растојание беше 393 километри. За споредба, во 2021 година електричните автомобили имаа просечен домет од 333 километри, потоа во 2022 година имаше голем пораст и потоа помал пораст минатата година…

Меѓу електричните автомобили тестирани во 2023 година, Hyundai Ioniq 6 имаше најдолг досег според мерењето на ADAC од 555 километри. Вкупно осум од 39 електрични автомобили (20,5%) имаа автономија од најмалку 500 километри. BMW iX xDrive50, кој беше тестиран во 2022 година, постигна најголем досег до сега со 610 километри, според „HAK“.

Сегашниот ADAC екотест покажува и дека во повеќето случаи, полуксузниот опсег не се постигнува со инсталирање поголеми батерии или нова технологија за батерии, туку со намалување на потрошувачката на енергија поради поефикасни мотори и подобра аеродинамика. Во просек, тестираните електрични автомобили трошеле 19,7 kWh/100 километри во 2023 година, додека во 2022 година потрошувачката била 21,1 kWh/100 km.

На екотестот спроведен во 2023 година, Hyundai Ioniq 6 беше најекономичен со потрошувачка од 15,5 kWh/100 километри. VW e-Up има најниска вкупна измерена потрошувачка досега од само 13,7 kWh/100 километри забележана на ектоест 2021 година. Од друга страна, Audi Q8 e-tron Sportback 55 имаше најголема потрошувачка во екотест 2023 година со 24 kWh/100 километри.

Слични содржини