Оваа година ќе биде важна за италијанскиот Fiat. Покрај новата Panda, која официјално ќе биде претставена во јули, предвидено е и инаугурација на нов компактен теренец. Тоа ќе биде модел кој би можел да го оживее не многу популарното име Multipla.
Fiat ја има безрезервната поддршка од Stellantis, а тоа им ги враќа продажните бројки со кои Италијанците беа најпродаваниот бренд во групата минатата година со повеќе од 1,3 милиони испорачани возила на глобално ниво. Италијанскиот специјалист за мали автомобили доживува нова преродба и има амбициозна цел со офанзива на нови модели.
Оваа година ќе има протагонист во форма на нова Panda. Новата генерација ќе биде претставена на 11 јули во Торино, за време на прославата на 125-годишнината на италијанскиот производител. Сепак, ова нема да биде единствената голема новина што Fiat ни ја подготвува оваа година. Имено, веднаш по Panda, Fiat планира четири модели, што го потврдија неодамна претставените прототипи кои ги поставуваат темелите за идните модели на Fiat.
Еден од тие концептни автомобили е Fiat Concept SUV. Овој модел всушност ќе биде првиот што ќе биде откриен по Panda. Станува збор за компактен теренец, таканаречената „гига панда“, која ќе ја преземе истата платформа Stellantis Smart Car, која првично беше дизајнирана за потребите на Citroen e-C3. Идниот компактен теренец на Fiat ќе биде поврзан и со Citroen C3 Aircross и Opel Frontera, но неговото име е можеби еден од највпечатливите детали што овој модел би можел да ги наследи.
Дали се сеќавате на Fiat Multipla? Првата генерација датира од педесеттите години на минатиот век, а потоа се врати на крајот на деведесеттите. Иако од самиот почеток беше предмет на потсмев, неговиот дизајн и практичната каросерија на миниван беа повеќе ценети одвнатре. Сега Fiat повторно гледа можност да ја оживее Multipla, само овој пат во попопуларна SUV форма.
Извршниот директор на Fiat, Оливие Франсоа, неодамна ја потврди оваа приказна во едно интервју, навестувајќи го претстојното враќање на Multiplа. Познат под внатрешната шифра UV5, овој модел наместо шест (3+3), ќе има до седум седишта во кабината (2+3+2) со должина од само 4,40 метри, продолжувајќи ја долгогодишната филозофија на практичност на овој модел.
Тоа ќе биде глобален модел, дизајниран за Европа, но и за други пазари, како Јужна Америка, со јасен фокус на ниските трошоци. Идната Multipla би требало да има електричен погон, иако паралелно со него би се нуделе и верзии со SUS мотори. Fiat сака да земе дел од колачот на пазарот каде што „пали и гаси“ Nissan Qashqai, но и Италијанците имаат ниша на пазарот на приватни купувачи, каде што царува подостапната Dacia Duster.