Европската унија од есенва ќе воведе зголемена царинска стапка за увоз на автомобили произведени во Кина. Бидејќи EX30 моментално се склопува во Кина, Volvo ја затвора фабриката во Гент (Белгија) на седум дена за да ја подготви производната линија за овој модел таму. Со производство во Европа, EX30 ќе ги избегне тарифите на ЕУ.
Новиот Volvo EX30 брзо стана еден од најпродаваните модели на шведскиот бренд. Најмалиот модел во понудата, по само неколку месеци на пазарот на електрични возила, дојде до израз и покрај тоа што побарувачката за електрични автомобили на Стариот континент е намалена.
Сепак, како дел од кинескиот концерн Geely, EX30 се произведува во Кина и со новите давачки, кои ЕУ ќе ги применува од есен на увоз на модели „made in China“, брендот започна со подготовки во својaтa белгискa фабрика за своето европско производство од 2025 година.
Времето не тече, лета, а новите даноци кои ќе се применуваат за електричните автомобили кои доаѓаат од Кина од есен се голем проблем за европските марки кои се произведуваат во Кина. Еден од засегнатите модели е новиот Volvo EX30, кој за кратко време освои повеќе од 13.000 клиенти и кој ја става шведската марка во голема дилема.
Зголемените царини што Европската унија одлучи да ги воведе за автомобилите произведени во Кина секако ќе се одразат на цените на автомобилите. Затоа брендовите имаат три опции на маса. Најмалку е веројатно дека производителите ќе го преземат тој дополнителен трошок на себе и нема да го префрлат на купувачите, со што ќе одржат голема побарувачка за овој модел. Втората опција е најверојатна, а тоа е дека компензираат со покачување на цените, за да може побарувачката уште повеќе да падне. Третата можност да се избегнат лошите сценарија е производството на автомобили на европско тло, а Швеѓаните ја користат оваа можност.
Производството во Европа носи многу ограничувања, бидејќи е достапно само за некои брендови. Многу производители не можат да си го дозволат ова решение, но Volvo може, поради што Швеѓаните решија да ја затворат својата фабрика во Гент, Белгија на седум дена и да ги испратат своите повеќе од 6.500 вработени на одмор додека се прават подготовки за инсталирање на нова производна линија нов EX30 од 2025 година. Одлуката всушност е донесена пред повеќе од половина година, но времето е клучно и се прават напори роковите да се скратат што повеќе.
Фабриката на Volvo во Гент е една од најпрофитабилните за шведско-кинеската марка. Сепак, во Гент се уште има доволно капацитет за производство на EX30 со кој Volvo ќе постигне максимално производство. Минатата година, околу 230.000 единици ја напуштија фабриката во Гент, од кои 60 отсто беа електрични автомобили. Таа стапка значително ќе се зголеми кога новиот EX30 ќе излезе од производната линија во фабриката во Белгија.