Европските влади се однесуваат претпазливо кон евтините кинески електрични возила кои ги преплавуваат нивните пазари, истражувајќи ги субвенциите, но исто така жестоко се натпреваруваат за дел од производствените инвестиции и работните места што ги носат кинеските ривали.
Додека Европската унија ги истражува кинеските субвенции за автомобили и ги разгледува тарифите за увоз, националните влади низ целиот блок нудат свои стимулации да ги привлечат кинеските производители на автомобили кои сакаат да градат фабрики во Европа, пишува Ројтерс.
Трошоците за производство на кинеските производители на електрични возила, вклучувајќи ги BYD, Chery Automobile и SAIC Motor, се многу пониски дома, но тие сè уште се заинтересирани за производство во Европа за да ги градат своите брендови и да заштедат на испорака и потенцијални тарифи, очекуваат аналитичарите.
Одлуката на ЕУ за царините се очекува оваа недела. Од една страна, увозните даноци би можеле да им помогнат на европските производители на автомобили подобро да се натпреваруваат со кинеските ривали, но тие исто така би можеле да ги поттикнат кинеските производители кои веќе инвестираат многу и планираат долгорочно во Европа. Продажбата на автомобили на кинески брендови сочинуваше четири проценти од европскиот пазар минатата година, а се предвидува дека ќе достигне седум проценти до 2028 година, според консултантската куќа АликсПартнерс.
Унгарија, која произведе околу 500.000 возила во 2023 година, ја обезбеди првата европска инвестиција на кинески производител на автомобили, објавена минатата година од гигантот за електрични возила BYD, кој исто така размислува за втора европска фабрика во 2025 година.
Шпанија, втората по големина земја во Европа за производство на автомобили по Германија, обезбеди инвестиција од Chery, која ќе започне со производство во четвртиот квартал во поранешната фабрика на Nissan во Барселона со локален партнер. Chery ќе има корист од шпанската програма од 3,7 милијарди евра, започната во 2020 година за привлекување фабрики за електрични возила и батерии.
Chery планира втора, поголема фабрика во Европа, изјави извор запознаен со плановите на компанијата, и разговараше со европските влади, вклучително и Италија, кои се заинтересирани за привлекување на кинескиот производител на автомобили.