За прв пат, малопродажбата на храна ја надминува годишната продажба од 200 милијарди евра. Сепак, тоа главно се должи на зголемените цени.
Секторот за малопродажба на храна во Германија постигна рекордна продажба во 2023 година и за прв пат ја надмина границата од 200 милијарди евра. Трговците успеаја да го зголемат номиналниот приход за речиси пет отсто на 204,5 милијарди евра.
Но, реално, односно коригирано за раст на цените, забележаа значителен пад. Ова доаѓа од бројките објавени од институтот за истражување на мало EHI. Според тоа, зголемувањето на продажбата е помало од инфлацијата. Според податоците на Сојузниот завод за статистика, минатата година цените на храната пораснале за повеќе од 12 отсто, пренесува германската агенција за печат (dpa).
Според EHI, најголем номинален раст на продажбата оствариле Алди и Лидл, со раст од речиси седум отсто.
„Во економски напната ситуација, Германците очигледно се потпираат на ценовните ветувања на овие трговци на мало“, рече експертот за EHI, Марко Ацбергер.
Променливите кризи имаа значително влијание врз куповното однесување и перформансите на одредени видови бизниси. И покрај зголемувањето на цените, супермаркетите само номинално ја зголемија продажбата за нешто повеќе од 4 отсто во 2023 година.
Попустите заземаат најголем дел од продажбата на храна на мало во Германија со добри 46 отсто, додека синџирите супермаркети како Едека и Реве учествуваат со околу 42 отсто. Остатокот оди во хипермаркети и мали намирници.
Според EHI, минатата година во Сојузна Република Германија имало 36.858 намирници, пет отсто помалку отколку во 2013 година. Моментално има околу 16.000 дисконти и повеќе од 12.200 супермаркети, пишува „Феникс Магазин“.