Дали Apple со овој потег ги „уби“ социјалните мрежи?

од Vladimir Zorba
117 прегледи

Со iOS 18, Apple воведе голем број нови функции, меѓу кои најмногу се истакнаа опциите поврзани со вештачката интелигенција. Сепак, помалку забележаната промена во начинот на споделување на контактите би можела значително да влијае на развојот на нови социјални мрежи, што би можело да ја потресе целата индустрија.

Пред неколку години, синхронизацијата на контактите беше клучна за растот на платформите како Instagram, WhatsApp и Snapchat, бидејќи им овозможи на корисниците брзо да го поврзат својот адресар со апликацијата и да најдат пријатели. Сепак, iOS 18 сега им овозможува на корисниците да изберат кои контакти сакаат да ги споделат наместо автоматски да даваат пристап до целата листа.

Оваа промена предизвика загриженост кај програмерите, особено кај оние кои штотуку ги лансираа своите апликации, бидејќи веруваат дека сега ќе биде потешко да се привлечат корисници.

Никита Бир, основачот на неколку популарни апликации, ја опиша промената како „крај на светот“ за социјалните мрежи засновани на поврзување пријатели.

Дали Apple навистина ја отежна работата на социјалните апликации?

Според програмерите, можноста за селективно споделување контакти може значително да го намали бројот на корисници кои брзо ги пронаоѓаат своите пријатели во новите апликации, што го попречува нивниот раст. Статистиката покажува дека некои стартапи забележале намалување од 25% во синхронизацијата на контактите по воведувањето на iOS 18, што е клучно за растот за многу социјални мрежи.

Од друга страна, Apple го гледа ова како подобрување на приватноста на корисниците, бидејќи им дава поголема контрола врз тоа кои контакти ги споделуваат. Многу корисници, според Apple, сакаат да ја одржуваат приватноста и да не ги споделуваат сите контакти, како што се поранешните партнери или деловни контакти.

Сепак, поголемите компании како Facebook и Instagram нема да бидат толку погодени од овие промени, бидејќи тие веќе имаат огромни кориснички бази. Стартапите, од друга страна, можат да ги почувствуваат ефектите бидејќи ги немаат истите ресурси и кориснички бази.

Нов свет на социјални апликации?

Прашањето е дали овој потег на Apple суштински ќе ја промени динамиката на развојот на социјалните апликации.

Веќе има шпекулации дека апликациите базирани на препораки за содржина, како што е TikTok, би можеле да профитираат бидејќи не се потпираат на мрежи на пријатели, туку на алгоритми кои прикажуваат содржина врз основа на интересите на корисниците.

Слични содржини