Потенцијалниот реизбор на Доналд Трамп за претседател на САД би претставувал предизвици за германската бродска индустрија, според студијата на ревизорската компанија PwC, видена од dpa.
Студијата открива дека 78% од претставниците на индустријата очекуваат негативни последици од претседателството на Трамп, додека само 4% предвидуваат позитивни резултати. Истражувањето опфати одговори од 124 носители на одлуки во транспортниот сектор.
Загриженоста е насочена околу можноста за зголемени трговски бариери и намалување на обемот на транспорт под водство на Трамп.
Студијата фрла светлина и на тековната криза во Црвеното Море, каде бунтовниците Хути во Јемен, поддржани од Иран, напаѓаат трговски бродови со беспилотни летала и проектили од крајот на 2023 година.
Речиси сите анкетирани бродски компании го избегнуваат Црвеното Море во текот на студискиот период од мај до јуни, при што само три од 72 компании кои вообичаено пловат по рутата сè уште работат во регионот.
Повеќето компании сега прават заобиколување преку Ртот на добра надеж, што резултира со подолги транзитни времиња и повисоки трошоци, особено за гориво. Овие подолги рути бараат повеќе бродови за да се задоволат побарувачката, што го намалува капацитетот за испорака. Сепак, повисоките цени на превозот, директен резултат на овие нарушувања, беа поволни за бродските компании.
Според студијата, 81% од компаниите веруваат дека цените би се соочиле со надолен притисок доколку транспортните рути на Црвеното Море функционираат непречено. Дополнително, 79% од испитаниците очекуваат цените на превозот да се зголемат или да останат стабилни во текот на следната година, што е зголемување од минатогодишните 67%.
Извештајот покажува дека искористеноста на капацитетите во бродската индустрија останува силна. Во моментов, 86% од анкетираните бродски компании пријавуваат дека ги имаат сите нивни бродови во служба, што е мало намалување од 93% минатата година.
Авторите ја припишуваат оваа одржлива висока побарувачка на трговското тесно грло предизвикано од пандемијата на коронавирус, што резултираше со заостаток.
Студијата, исто така, ги испита напорите на индустријата за исполнување на климатските цели. Три четвртини од анкетираните бродски компании спроведоа мерки за намалување на емисиите на загадувачки материи, што бележи зголемување од 4% во однос на претходната година. Во меѓувреме, процентот на компании кои не планираат да ги намалат емисиите, исто така благо се зголеми, од 7% на 9%, иако причините за овој тренд не беа наведени.